Fondsenwerving echt persoonlijk maken; het lukt UNICEF Nederland met zijn nieuwe campagne UNICEF Basics. Donateurs geven niet gewoon geld, maar voorzien in de basisbehoeften van kinderen in Syrië en de buurlanden. Door echt tot mensen te spreken en te laten zien wat zij bijdragen, is deze campagne een succes.
‘Geef warmte,’ prijkt er op een van de knoppen in de spiksplinternieuwe webshop van UNICEF Nederland. Wie erop klikt krijgt twee Syrische kinderen te zien, warm opgerold in een deken. ‘Hij is 200 cm bij 150 cm,’ staat erbij vermeld, ‘Een kind kan ‘m dus dubbel omslaan!’ Juist, het beeld zit er letterlijk bij, maar met een beetje fantasie ziet de donateur ook precies wat hij of zij geeft. En dat kost vijf euro. Zo kan een donateur ook schoon drinkwater,een winterkledingpakket, medicijnen, verwarming en hygiënekits geven. Het zijn donaties oplopend van twintig tot tweehonderd euro.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!