Online geven groeit in een gestaag tempo door. Vooral jongere en hoger welstandigen doen grotere donaties, dan de traditionele directmaildonoren. Je zou dit als de voorhoede kunnen zien van nieuwe generaties onlinegevers.
EDM en Mark&Mini presenteerden op de Nationale Vakdag Fondsenwerving 2014 een case met de Nederlandse Brandwonden Stichting en een met de Nierstichting. Met een slimme oplossing kan Mark&Mini het onlineverkeer matchen met de gegevens uit een omvangrijke segmentatiedatabase, zoals het GeoMarktprofielsysteem van EDM, met heel veel relevante klantgegevens. Op deze manier wordt veel meer inzicht verkregen in de onlinedoelgroep en kan deze vergeleken worden met de off-linedoelgroep. Op die manier komen relevante gegevens van gevers, zoals geotype, levensfase, inkomen, opleiding en vele andere socio- demografische kenmerken en lifestylekenmerken in beeld.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!