Op de Vakdag fondsenwerving 2023 zal een grote variatie aan workshops worden gehouden. Deze zetten we in aanloop naar de dag, op 26 september, in de spotlights. Vandaag de volgende vier sessies: de zoektocht naar verborgen goud in je database, duurzame direct mail en resultaatverbetering door growth hacking. Data Inside verzorgt een dagprogramma in de Queens Club.
Data Inside in de Queens Club
Verzorgd door: Data Inside
In de Queens Club in het Beatrix Theater presenteert Data Inside een programma over nieuwe inzichten en trends op het gebied van digitalisering.
- 10:00 - 11:00: Markttrends (Uitgebreid)
- 11:30 - 12:10: Inzichten uit data: wat brengen de nieuwste ontwikkelingen ons?
- 12:20 - 13:00: Contactstrategieën: Evalueren en voorspellen met AI
- 13:30 - 13:50: Markttrends (Compact) - neem je lunch mee!
- 14:00 - 14:40: Klantcase: betere resultaten door segmenteren op persona’s
- 14:50 - 15:30: Online campagnes: van werving tot vervolggedrag in één dashboard
Verbeter je online resultaat met growth hacking
Sprekers: Carola van Dalen (CliniClowns) & Martijn Witteman (Elke Dag Beter)
Martijn Witteman en Carola van Dalen nemen je mee in de wereld van growth hacking. Wat is het, hoe werkt het en hoe ga pas je het toe om online leads en donateurs te werven?
Met concrete voorbeelden van experimenten van goede doelen hoor je direct hoe het werkt in de praktijk. Carola deelt openhartig wat het voor CliniClowns betekent om deze nieuwe manier van werken te implementeren en welke lessen ze hieruit halen.
Spoiler alert: je verlaat deze energieke sessie letterlijk anders dan dat je binnenkomt.
In de week van 11 september starten de voorinschrijvingen voor de Vakdagsessies!
Ontdek het verborgen goud in je database
Sprekers: Bas van Breemen & Luca Braak (Mindwize)
Iedere grote non-profit wil haar database inzetten de fondsenwerving effectiever te maken. Tijdens deze workshop vertellen Bas van Breemen en Luca Braak waar je het verborgen goud in je database vindt. Ontdek hoeveel waarde er in je donateursbestand verborgen zit, welke belangrijke segmenten vaak over het hoofd worden gezien en hoe je die mensen het beste kan benaderen.
Een praktische, toepasbare sessie met veel voorbeelden die ertoe zal leiden dat je de relatie met je donateurs kunt verbeteren. De workshop is met name interessant voor stichtingen met een actief donateursbestand van minimaal tienduizend donateurs.
Waar direct mail en duurzaamheid elkaar ontmoeten
Spreker: Coert Knijnenberg (Nic. Oud)
In deze rondetafelsessie wisselen we praktijkervaringen uit over het verduurzamen van direct mail voor fondsenwervers. Er komen voorbeelden en samples van succesvolle mailings over tafel, o.a. van mailings die zijn verpakt en verzonden in het recent geïntroduceerde Biosiel®: een duurzame verzendverpakking die is ontwikkeld als vervanger van folie en vensterenveloppen. Ook andere gepersonaliseerde vormen van (recycled) papier verpakken zullen de revue passeren.
Laat je inspireren en kom ook naar deze informele praktijksessie, geleid door Coert Knijnenberg. Neem vooral je eigen ‘groene’ voorbeelden mee.