Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Wat je zegt ben je zelf!

Column

1 oktober 2013

Ik houd de dingen graag simpel. Juist in een wereld die voortdurend om aandacht schreeuwt, zijn het de gewone dingen die mij raken. Voor de duidelijkheid: met simpel bedoel ik niet ‘stompzinnig’. Ik ben beslist geen fan van barbie-achtige reallifesoaps, spelletjesprogramma’s met derderangs Bekende Nederlanders of ander plat en inwisselbaar vermaak.

door Jeroen Talens

Nee, simpel betekent voor mij in de eerste plaats ‘kernachtig’. Je kunt mij tien dingen vertellen en ik vergeet ze allemaal. Maar als je me één ding vertelt, is er een kans dat het beklijft. Simpel staat bij mij voor focus en herkenbaarheid. Reclamegoeroe George Lois sloeg de spijker jaren geleden al op de kop met zijn adagium: Think Long, Write Short.

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen:

https://www.fondsenwerving.nl/vf-account-maken

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Vf 15-5

Jeroen Talens

Columnist

Jeroen Talens studeerde kunstgeschiedenis in Groningen, maar stapte al snel over naar de reclamewereld. Bij WWAV was hij jarenlang copywriter, creative director en partner. Sinds de overname van WWAV door Happy Horizon Non-profit ligt zijn focus op concept en copy. Hij was jarenlang vaste columnist van het Vakblad fondsenwerving (2013-2020).

Wekelijksenieuwsbrief

Vond je dit een goed verhaal? Wil je meer van dit soort artikelen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close