Michiel Verboven is per 1 juni 2020 benoemd tot Chief Commercial Officer (CCO) in de Raad van Bestuur van Novamedia, en daarmee tevens tot directeur van de Goede Doelen Loterijen. Social enterprise Novamedia is de bedenker en eigenaar van het Postcode Loterij concept en is in verschillende landen actief. Met de benoeming van Verboven bestaat het bestuur weer uit vier leden (verder bestaande uit voorzitter Sigrid van Aken, Boudewijn Poelmann en Imme Rog).
Verboven (1976) startte in 2002 als medewerker marketing bij de Sponsor Bingo Loterij, de voorloper van de VriendenLoterij. Daarna was hij voor de Loterijen actief als hoofd marketing van de Sponsor Bingo Loterij (2007-2010) en hoofd marketing en internet van de Postcode Loterij (2010-2013). De afgelopen zeven jaar was Verboven Managing Director van de Goede Doelen Loterijen. Als voorzitter van de Managing Directors was hij verantwoordelijk voor de dataservice-, IT- en marketingafdelingen.
‘De ambitieuze, ondernemende aanpak met het doel de wereld mooier te maken is wat mij inspireert en waar ik me graag voor inzet,’ zegt Verboven. ‘Ik kijk er naar uit om met alle bevlogen collega’s verder te werken aan die missie.’
Sigrid van Aken is verheugd met de benoeming van de nieuwe Novamedia-CCO. ‘Hij is een snelle denker die met zijn brede kennis en ervaring een waardevolle toevoeging is op deze positie in onze organisatie. Zeker nu de wereld gebukt gaat onder de pandemie die de kwetsbaren in de samenleving het hardst raakt, richten we ons op het verder verstevigen van Novamedia/Postcode Lotteries. Zo kunnen we onze dromen en ambities voor een zo groot mogelijke bijdrage aan de samenleving op zoveel mogelijk plekken in de wereld verwezenlijken.’
In de rol van Managing Director zal Verboven per 1 juni worden opgevolgd door Lennaert Kuijpers, die sinds 2014 bij de organisatie betrokken is als Hoofd IT en dataservice, naast huidige Managing Directors Daan Peters en Dorine Manson.