Hoe ziet Facebook zijn maatschappelijke rol en wat kunnen we de komende jaren verwachten als het aankomt op fondsenwerving? Met tien miljoen gebruikers in Nederland is het een belangrijke plek voor zaken als fondsenwerving en vrijwilligerswerk. Bijvoorbeeld om nieuwe doelgroepen te vinden, of om contact te onderhouden met de achterban.
Facebook organiseerde in april dit jaar een evenement voor zijn Nederlandse relaties in De Hallen Studio’s in Amsterdam: ‘A place to come together’. Tijdens het evenement kwamen belangrijke relaties van Facebook bijeen: van Facebookgroepsbeheerders tot bedrijven, en van goede doelen tot mediapartners. Behalve over goede doelen, werd er ook gesproken over belangrijke onderwerpen als privacy, contentmoderatie, Facebook als partner voor de media en het mkb. Maar ook over producten als Facebook Live, Oculus en de Veiligheidscheck. Facebook’s Anita Yuen sprak op die bijeenkomst. Yuen werkte eerder voor Unicef, waar ze verantwoordelijk was voor de global digital fundraising strategy. Daarvoor werkte ze onder andere bij het World Food Programma en het Rode Kruis in Zwitserland. Zij geeft nu leiding aan het Social Good-team bij Facebook, dat zich bezighoudt met het bedenken en ontwikkelen van tools om maatschappelijke problemen op te lossen.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!