Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Impact
-
Elk kind verdient het om gezien te worden
Fondsenwerving kan niet losgezien worden van de impact die een goed doel met zijn missie wil realiseren. In deze serie 'Minder bekend...' schrijven we over organisaties die (nog) geen grote, landelijke bekendheid hebben. Deze keer gaat het over Het Vergeten Kind.
-
Stichting Ambulance Wens en Stichting Vaarwens: laatste wensen komen uit
Wanneer artsen hun patiënten vertellen dat er geen kans meer is op genezing, moet er invulling worden gegeven aan de kostbare tijd die nog rest. Doelen dienen te worden bijgesteld. Wat is nog mogelijk, welke wensen kunnen in vervulling gaan? Stichting Ambulance Wens en Stichting Vaarwens zijn ooit begonnen om vervolgens het roer totaal om te gooien en laten inmiddels duizenden dromen uitkomen.
-
Droomvluchten voor zieke kinderen met Stichting Peter Pan Club
Soms zijn er van die stichtingen die onder de radar vliegen. Maar dat geldt zeker niet in letterlijke zin voor Stichting Peter Pan Vakantieclub. Al 23 jaar stappen zieke of gehandicapte kinderen aan boord van de Peter Pan Boeing 737 van Transavia en maken een droomvlucht voor de vakantie van hun leven. Hoogste tijd om meer ruchtbaarheid aan de missie van dit goede doel te geven.
-
Grote bedrijven, maatschappelijke ambities
Steeds meer bedrijven vinden maatschappelijk verantwoord ondernemen belangrijk. Als partner van goede doelen kunnen bedrijven maatschappelijke en zakelijke doelen op een mooie manier met elkaar verbinden. Zo zijn Philips, Booking.com, Pampers, Action en Australian een partnership aangegaan met het Longfonds, UNICEF en SOS Kinderdorpen. Stuk voor stuk succesvolle samenwerkingen waar iedereen beter van wordt.
-
Social Impact Bonds viert vijfjarig jubileum
Nederland is wereldwijd een van de koplopers op het gebied van Social Impact Bonds (SIBs). Vijf jaar geleden werd deze vernieuwende manier om maatschappelijke problemen aan te pakken vanuit het Verenigd Koninkrijk naar ons land gehaald. De eerste SIB van Nederland werd in Rotterdam gelanceerd, daarna volgden er nog tien.
-
Bio Vakantieoord: op naar de 100 jaar
Op 21 maart 1927 werd door de toenmalige Nederlandse Bioscoopbond, op initiatief van bioscoopexploitant Abraham Tuschinski, Stichting ‘Bio-Vacantieoord’ opgericht. ‘Voor alle gezindten’ was de spreuk. Doel van deze stichting was het opzetten van een vakantieoord voor kinderen van wie de ouders het niet zo breed hadden. Hoe is Bio Vakantieoord ontstaan, waar staat de stichting tegenwoordig voor en wat zijn de plannen voor de toekomst? Aan het woord is Frans Wientjes, directeur van de stichting.
-
60 Jaar Junior Chamber International in Nederland
De Junior Chamber International heeft reden om feest te vieren. Het is namelijk 60 jaar geleden dat de Nederlandse afdeling van JCI officieel het levenslicht zag. Voor Vakblad fondsenwerving het moment voor een kijkje in het verleden en een blik op de toekomst. Welke projecten heeft JCI verwezenlijkt en wat zijn de plannen voor de nabije toekomst?
-
Nieuw kantoor Goede Doelen Loterijen: Van Weeskind naar Parel van de zuidas
Het meest duurzaam gerenoveerde gebouw van Nederland staat in Amsterdam aan de Zuidas. Het is het verbouwde, nieuwe kantoor van de Goede Doelen Loterijen (Postcode Loterij, BankGiro Loterij, VriendenLoterij). Naadloos past het in de missie van de organisatie: bijdragen aan een duurzame en rechtvaardige wereld. Het gebouw werd op zes december 2018 feestelijk geopend door koningin Máxima. Wij kregen van tevoren een uitgebreide rondleiding door het bijzondere pand, dat tot voor kort wel het Weeskind van de Zuidas werd genoemd. Het prachtige, sfeervolle en duurzame pand is nu de 'Parel van de Zuidas.'
-
Impact
Begin oktober organiseerde de PostcodeLoterij in De Balie in Amsterdam ‘Het impactdebat: hoe maken we het verschil?’ Daar wilde ik wel naartoe.
-
Bolle wangen voor het Longfonds
Bolle wangen, een rood aangelopen gezicht, aderen die langzaam opzwellen. Ronald de Boer heeft er wel eens beter uitgezien. in een reclame voor het Longfonds houdt hij zo lang mogelijk z’n adem in en daagt de rest van Nederland uit hetzelfde te doen.