Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Berichten over Marktonderzoek
-
Sponsorship onderzoek 2024: werknemers hebben belangrijke stem in beoordeling sponsorships
De werknemersbetrokkenheid en -tevredenheid is een van de belangrijkste criteria voor bedrijven om een sponsorship te beoordelen. Dat blijkt uit het jaarlijkse Sponsorship onderzoek van SponsorReport in samenwerking met onderzoeksbureau Markteffect naar de ontwikkelingen op het gebied van sponsoring. Verder richtte het onderzoek zich onder andere op de ontwikkelingen in de sponsorbudgetten, het gebruik van communicatiemiddelen en het toekomstbeeld.
-
Onderzoeksbureau MediaTest viert verjaardag met etmaal werk voor Simavi
Om de 24e verjaardag van media- en communicatieonderzoeksbureau MediaTest te vieren, heeft de organisatie 24 uur belangeloos onderzoek uitgevoerd voor Simavi. Het bureau houdt sinds 2018 de zogenaamde MediaTestDag. Uit vele inzendingen werd uiteindelijk voor Simavi gekozen, omdat zij ‘boven alle inzendingen uit sprong met haar maatschappelijke en concrete onderzoeksvragen’.
-
EFA en Salesforce: Europese non-profits passen werkwijze aan door levenskostencrisis
De gestegen levenskosten zijn van grote invloed op de werkwijze van Europese non-profits. Dat concluderen de European Fundraising Association (EFA) en Salesforce.org na het onderzoek 'The 2022 Nonprofit Pulse: Tracking Change in Europe'onder 658 werknemers van non-profits in dertig Europese landen. Voor een substantiële groep non-profits (37 procent) is de vraag naar de diensten van het doel gestegen, terwijl 28 procent van de organisaties een daling ziet in de inkomsten uit fondsenwerving. De levenskostencrisis uit zich ook in de manier waarop non-profits omgaan met hun werknemers en hun gebruik van digitale alternatieven.
-
MarketResponse: ‘CliniClowns meest klantvriendelijke goede doel’
De marktonderzoekers van MarketResponse onderzoeken ieder jaar welke organisaties het meest klantvriendelijk zijn. Vanaf 2020 worden ook een twintigtal goede doelen en non-profits onder de loep genomen. Over het algemeen doen de bestudeerde non-profits het goed, maar CliniClowns deed het in 2020 het beste.
-
Bloakes opent inschrijving voor Goede Doelen Monitor
Deze maand gaat de Goede Doelen Monitor van marktonderzoeker Bloakes van start. Alle organisaties die nieuwsgierig zijn naar hoe hun goede doel te boek staat in de hoofden van donateurs en willen weten hoe ze het aantal donaties kunnen verhogen kunnen zich inschrijven.
-
Corona-Geef-Monitor WWAV: weinig mensen overwegen aanpassing geefgedrag
Marketingbureau voor goede doelen WWAV heeft in samenwerking met Reinier Spruit van Fondsenwerving.blog en de marktonderzoekers van Kien het sentiment rondom corona en het geefgedrag aan goede doelen te peilen. Ze legden een groep van 403 mensen een enquête voor, waaruit onder andere blijkt dat 68 procent van de respondenten niet van plan is om het geefgedrag aan te passen.
-
Bloakes ziet donaties aan gezondheidszorg en nationale hulp oplopen
Dat de coronacrisis een grote invloed heeft op de goededoelensector mag, nu de eerste onderzoeken zijn afgerond, geen verrassing meer zijn. Ook de marktresearchers van Bloakes deden onderzoek: doelen in de gezondheidszorg en nationale hulp zien op dit moment juist meer donaties binnenkomen.