Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst, zo luidt een bekend nederlands gezegde. Wie jonge mensen voor zijn ideeën heeft gewonnen, kan zijn plannen voor de toekomst verwezenlijken. De meeste fondsenwervende organisaties lijken zich dit onvoldoende te realiseren en richten zich, bewust én onbewust, hoofdzakelijk op oudere generaties.
Op het eerste oog wellicht ook logisch; ouderen hebben per slot van rekening doorgaans meer te besteden en het werven van nieuwe, jonge donateurs kost nou eenmaalveel geld. Geen wonder dus dat de marketingstrategie en -communicatie van goede doelen vaak zijn afgestemd op het profiel van de huidige, vaak oudere donateurs. Jongeren leveren simpelweg te weinig op. Op korte termijn klopt dit misschien ook wel, maar de toekomst van goede doelen organisaties is hier niet bij gebaat. Hoog tijd om de jeugd meer aandacht te geven. GfK laat u nader kennismaken met de Millennials, waarbij onder andere een link wordt gelegd met recente politieke gebeurtenissen.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!