Onderzoekers Claire van Teunenbroek en Sandra Hasanefendic keken naar de onderscheidende kenmerken van donateurs aan crowdfunding projecten en belichtten de belangrijke rol die sociale media spelen in het beïnvloeden van donatiegedrag. Het onderzoek biedt waardevolle inzichten voor fondsenwervers die hun strategieën willen verfijnen om aan te sluiten bij deze trends. In dit artikel geeft Claire inzicht in de resultaten.
Verantwoording
In dit artikel putten we uit de waardevolle inzichten van een uitgebreide studie, uitgevoerd door Claire van Teunenbroek en Sandra Hasanefendic. Door gebruik te maken van de gegevens van Geven in Nederland 2022, hebben ze een indrukwekkende steekproef van 2.000 Nederlandse huishoudens kunnen onderzoeken. Dit onderzoek biedt ons een diepgaande kijk op de kenmerken van individuen die bijdragen aan crowdfunding-initiatieven, en stelt ons in staat om een gedetailleerd beeld te schetsen van de typische crowdfunding-donateur. Deze informatie is kosteloos te raadplegen via deze link.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!