Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Berichten over E-mail
-
State of Marketing for Non-profits: innovatie belangrijk, maar nog weinig écht sterke presteerders
Het werk van de marketeer in de goededoelensector verandert, zoals ook het geval is in andere functies, aan de lopende band. Ze hebben meer tools, technologie en data dan ooit en worden geacht om in real-time en via meerdere kanalen te werken. Tegelijkertijd worden ze geconfronteerd met uitdagingen, zoals personeelstekorten en budgettaire beperkingen. Toch zegt 77% van de marketeers dat hun werk nu meer waarde biedt dan een jaar geleden, blijkt uit het ‘State of Marketing for Non-profits’ rapport van Salesforce for Nonprofits.
-
Vakdag 2023 - Workshops: Fiscale maatregelen, het onderhouden en optimaliseren van Salesforce & De kracht van e-mail en social media
Op de Vakdag fondsenwerving 2023 zal een grote variatie aan workshops worden gehouden. Deze zetten we in aanloop naar de dag, op 26 september, in de spotlights. Vandaag de volgende drie sessies: een presentatie over het onderhouden en optimaliseren van Salesforce, het effect van fiscale maatregelen op particulier geefgedrag en de kracht van e-mail en social media.
-
NDP: Donateursvertrouwen zakt nu licht, maar gaat waarschijnlijk verder zakken
Het contrast tussen het donateurs- en consumentenvertrouwen blijft onverminderd groot, al zakken beide indexcijfers een stukje verder in het tweede kwartaal van 2022. Het donateursvertrouwen zakte van -9 in het eerste kwartaal naar -12 dit kwartaal, blijkt uit de enquête van WWAV, toezichthouder CBF en onderzoeksbureau Kien onder het Nederlands Donateurspanel (NDP) die iedere drie maanden wordt gehouden. Het consumentenvertrouwen zakte nog verder en is het laagst sinds de eerste meting in 1972: de index staat nu op -50.
-
Giro555 waarschuwt voor phishingmails door afzender info@giro555.nl
Giro555 waarschuwt woensdag via Twitter voor digitale oplichting uit naam van de samenwerkende hulporganisaties. Het gaat om phishing – acties waarbij mensen via e-mail, WhatsApp of sms naar een valse website worden gelokt met als doel bankgegevens verzamelen. Er circuleren valse uitingen die zogenaamd van Giro555 komen.
-
'Personalisatie bij direct mail zorgt voor hogere leestijd'
Als een direct mail duidelijk aan op een persoon is aangepast, wordt de inhoud ervan langer gelezen dan bij direct mails zonder personalisatie. Dat blijkt uit onderzoek van MetrixLab in opdracht van PostNL onder 601 respondenten tussen de 20 en 49 jaar. De leestijd stijgt gemiddeld met 43 procent wanneer er personalisatie is toegepast.
-
Help mee aan onderzoek DDMA naar impact corona op e-mail als wervingskanaal
De DDMA Commissie E-mail is een onderzoek gestart naar de invloed van het coronavirus op het wervingskanaal e-mail. Met een enquête vraagt brancheorganisatie voor data en marketing DDMA naar de gevolgen van de crisis voor onder meer budgetten, hoe het kanaal ingezet wordt en of de open- en klikratio’s van mailings zijn veranderd. Het geluid van fondsenwervers is bij deze enquête ook van belang.