Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Berichten over Major Donors
-
Nieuw initiatief: gezamenlijke, landelijke major donor campagne
Het versterken van de werving van major donors via een gezamenlijke landelijke campagne, daartoe heeft Nassau Fundraising eerder dit jaar het initiatief genomen. Inmiddels hebben twaalf organisaties toegezegd mee te doen en dit aantal groeit nog steeds. De campagne heeft als doel om groot geven bij leven te bevorderen bij (potentiële) major donors in Nederland en om de zichtbaarheid en aantrekkingskracht van goede doelen die grote giften werven te vergroten. De campagne draagt de voorlopige werktitel ‘Betekenisvol geven’. Voor geïnteresseerde non-profitorganisaties is er op dinsdag 25 juni een online informatiesessie.
-
Vakdag 2023 - Community fundraising, AI en big data in DM, grip op groei uit grote giften en de donateur centraal
Op de Vakdag fondsenwerving 2023 zal een grote variatie aan workshops worden gehouden. Deze zetten we in aanloop naar de dag, op 26 september, in de spotlights. Vandaag de volgende vier sessies: grip op groei uit grotere giften (incl. de mogelijkheid tot individuele quickscans), de beginselen van community fundraising, de revival van DM door AI en big data, en vier stappen naar een duurzame relatie waarbij de donateur centraal staat.
-
Vakdag 2023 - Workshops: De ideale aanpak voor werving van major donors & Transformeren voor impact
Op de Vakdag fondsenwerving 2023 zal een grote variatie aan workshops worden gehouden. Deze zetten we in aanloop naar de dag, op 26 september, in de spotlights. Vandaag de volgende twee sessies: een sessie over de ideale aanpak om major donors te werven en binden, en een workshop over de principes van transformeren voor impact.
-
GDN en SBF over gevolgen wijziging giftenaftrek: ‘Grote maatschappelijke schade’
Goede Doelen Nederland (GDN) heeft samen met de SBF-partners (Samenwerkende Brancheorganisaties Filantropie) een sector-brede inventarisatie van de negatieve gevolgen van de beperking van de giftenaftrek gedaan. Zij concluderen: de maatschappelijke schade is nu al groter dan de potentiële opbrengst van de maatregel. De organisaties illustreren hun bevindingen met dertien concrete casussen.
-
Tweede kwartaal 2020 beste geefperiode in Amerika in vijf jaar
Tijdens de eerste helft van 2020 hebben Amerikanen bijna 7,5 procent meer aan goede doelen gegeven in vergelijking met een jaar eerder. Hoewel geven aan liefdadigheidsorganisaties in het eerste kwartaal nog zes procent minder was ten opzichte van 2019, heeft het tweede kwartaal die relatieve achterstand meer dan goed gemaakt. In de periode van april tot juni droegen zo veel mensen met een donatie of op een andere manier bij dat het aantal het hoogst in vijf jaar was, schrijft het Amerikaanse filantropiemagazine Chronicle of Philanthropy.
-
Is jouw website major donor proof?
De website van een non-profit organisatie is voor grote gevers het meest leidend bij hun besluit om te geven, blijkt uit grote gever onderzoek Filantropie in Nederland.