Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Werving
-
Barry Schep over fondsenwerving: ‘Een partnerschap bespreken duurt lang, maar is ook veel langer van waarde’
In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwervers centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Deze keer: oud-topkorfballer Barry Schep, nu manager partnerships bij het Koninklijk Nederlands Korfbal Verbond (KNKV), de organisatie die 85.000 korfballende Nederlanders bedient. In zijn functie houdt hij zich bezig met evenementen, sponsoring en partnerschappen.
-
Evolueren in collecteland: op weg naar de hybride collecte
De deurbel gaat. Wanneer je opendoet staat er iemand met een vriendelijke blik en een collectebus. Je besluit dat je iets wilt doneren. Wat pak je er dan anno 2022 bij: je portemonnee met kleingeld of je telefoon? Na de pandemie, die afstand en isolatie bracht, houdt die vraag de collecterende goede doelen extra bezig. Hoe ziet de toekomst van de collecte eruit? Drie goede doelen delen hun visie op de bewegingen in het collectelandschap. Drie verschillende organisaties, met drie andere conclusies.
-
De businesscase van online leadwerving
Ken je dat nummer Every little thing she does is magic van The Police? Van die man die niet eens samen onder één paraplu kan lopen met het meisje van zijn dromen. Omdat hij haar niets te brengen heeft. Maar intussen wel zinspeelt hoe hij haar kan vragen met hem te trouwen?
I resolved to call her up
A thousand times a day
And ask her if she'll marry me
Some old-fashioned way -
De acceptgiro verdwijnt, hoe nu verder?
De Nederlandse banken verwerkten in 1995 bijna 1,7 miljoen kilo aan acceptgiropapier. De betaalmethode beleefde in dat jaar zijn hoogtijdagen. Die tijden zijn ondertussen allang voorbij. Nu betalen via papier overvleugeld is door digitale alternatieven zoals mobiele verzoeken, automatische incasso en QR-codes, zakt het aantal acceptgiro’s dat verwerkt moet worden ontzettend rap en dus besloot acceptgiro-eigenaar Currence per medio 2023 de stekker uit de betaalmethode te trekken. Tot ongenoegen van de goededoelensector die nu, met meer spoed dan verwacht, op zoek moet naar een alternatief.
-
Eric van Leeuwen (Hartstichting) over fondsenwerving
In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwervers centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Deze keer fondsenwerver Eric van Leeuwen die zich sinds 2009 in nalatenschappen heeft gespecialiseerd. Sinds 2018 doet hij dit als senior fondsenwerver bij de Hartstichting: 'De meest waardevolle informatie komt uit gesprekken met de donateur.'
-
Hanneke Warrink (Cordaid / Giro555) over fondsenwerving
In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwervers centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Deze keer: de doorgewinterde fondsenwerver Hanneke Warrink die al meer dan dertig jaar in het vak zit. En dat terwijl ze er per toeval in rolde. Sinds 2005 is ze senior fondsenwerver bij Cordaid. 'Een persoonlijke band krijgen met donateurs is een utopie.'
-
De cultuursector na corona: gered door noodsteun, creativiteit en particuliere donateurs
In grote delen van 2020 kon je een speld horen vallen in het theater, op het poppodium en in het museum. Niet omdat men ademloos naar de kunst of een optreden aan het kijken was, maar omdat er niemand was. De anders zo levendige plekken bleven angstvallig leeg: garderobes zonder jassen, cafés zonder afwas en kunst zonder belangstellende ogen. De koffieapparaten bleven uit, de taps dicht. Er schuifelde geen publiek naar binnen in afwachting van een voorstelling, want het publiek zat thuis.
-
Jolan van den Broek (Rutgers/Dance4Life) over fondsenwerving
In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwervers centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Deze keer: de ervaren manager communicatie en fondsenwerving Jolan van den Broek met een indrukwekkende carrière, sinds april Manager Communicatie en Fondsenwerving bij Rutgers en Dance4Life. 'Authentieke fondsenwerving is mijn stokpaardje geworden.'
-
Mind the gap: het ondergewaardeerd potentieel van middle donors
In het niemandsland tussen direct marketing met reguliere schenkers (one-to-many) en de persoonlijke aanpak van major gift fundraising (one-to-one) ligt het rijk van de middle donors (one-to-some). In fondsenwervingsstrategieën ligt de nadruk vaak ofwel op het verwerven van nieuwe schenkers op korte termijn – meestal met een laag giftbedrag, ofwel op het verwerven van grote schenkingen met het oog op een langetermijninvestering.
-
Milou de Ruig (Plastic Soup Foundation) over fondsenwerving
In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwervers centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Deze keer: de ambitieuze starter Milou de Ruig, fondsenwerver bij Plastic Soup Foundation. 'Door samen te werken met bedrijven kunnen we elkaar versterken.'
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- ...
- 10
- Volgende pagina