Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Editorial
-
Struisvogelkabinet
Het nieuwe kabinet is er langer dan Balkenende 1, juichte vicepremier Fleur Agema onlangs. Een prestatie om trots op te zijn kennelijk. Maar wat betekenen de plannen van dit kabinet voor de non-profit sector? Het Hoofdlijnen- en regeerakkoord focust op vier uitdagingen: asiel en migratie, bestaanszekerheid, verduurzaming en zorg en ondersteuning. Het zet in op basisbehoeften zoals toegankelijke zorg, goed onderwijs (hoewel daarop bezuinigd wordt) en meer woningen. Veel aandacht voor de werkende Nederlander en weinig voor het versterken van de onderlinge solidariteit.
-
Projectencarrousel
Je zult maar fondsenwerver zijn en elk jaar voor dezelfde activiteit een beroep moeten doen op dezelfde vermogensfondsen. Telkens een projectplan en begroting maken, aanvraagformulieren inleveren en per fonds andere informatie aanleveren. De fondsenwervers van Pluryn en Levvel (Winkelmolen en Smakman) gaan onder andere op deze uitdaging in een interview.
-
Samenwerken zit in het DNA
Het Vakblad steekt in een nieuw jasje. Dat is je vast opgevallen. Tien jaar werkten we goed samen met vormgever Dana Dijkgraaf. Maatje Meulmeester-Van den Bosch deed de afgelopen jaren de tekstcorrectie. Bedankt! En nu hebben we een nieuwe vormgeving door Deelstra en de Jong.
-
Fondsenwerven: over onderzoek en innovatie
Een tijdje geleden vroeg de VPRO mij als adviseur een donatiebeleid te ontwerpen. We formuleerden enkele vragen waar we antwoord op wilden krijgen voor we een definitieve strategie kozen. Bijvoorbeeld: willen leden naast hun lidmaatschap wel donaties geven? Waaraan zouden mensen donaties willen geven? En waren niet-leden bereid donaties te geven?
-
Mijmeren
Frans Halsema zong vroeger het liedje ‘Elke avond als de beeldbuis is gedoofd’, waarin hij mijmert over kleine en grote vraagstukken:
-
Fondsenwerving over de grenzen
De wereld ligt aan onze voeten. Wie een echte fondsenwervingsjunkie is, kan zich internationaal tegoed doen aan talrijke boeken, tijdschriften en conferenties. Het Vakblad fondsenwerving richt de aandacht daarom steeds meer op al die rijke content die, naast Nederland en België, elders wordt ontwikkeld.
-
Ambassadeurs
‘Beste lezers, ambassadeurs zijn een geweldige troef voor goede doelen. Het inzetten van bekende personen om aandacht te vragen voor een organisatie kan een enorme boost geven aan de naamsbekendheid en het aantal donaties. Maar het succes van ambassadeurs hangt af van enkele cruciale factoren.
-
Innovatie
Alert zijn en inspelen op ontwikkelingen en trends is een steeds groter onderdeel van het vak van fondsenwerving.
-
25 jaar
Het Vakblad fondsenwerving bestaat 25 jaar. Gemiddeld schrijven we 110.000 woorden per jaar aan content in het blad, naast alle nieuwsbrieven en website-artikelen. Dat betekent dus minstens 2.75 miljoen woorden over ons vakgebied. Wow!
-
Lijstjes
Nu het einde van het jaar nadert, buitelen de lijstjes weer over elkaar heen. De machtigste mannen en vrouwen ter wereld, de top honderd van invloedrijke vrouwen of de meest succesvolle Nederlanders.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- ...
- 7
- Volgende pagina