Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Berichten over Data
-
Vakdag 2024 - Data Inside presenteert de Data Lounge: Innovatie in fondsenwerving met data en AI
Ook dit jaar hebben we op de Vakdag fondsenwerving weer een gevarieerd programma aan workshops en panels. Vandaag het programma van de Queens Lounge, volledig ingevuld door Data Inside.
-
Dataminimalisatie niet door alle goede doelen in Nederland toegepast
Een flink aantal Nederlandse goede doelen vraagt nog verplicht persoonsgegevens van donateurs, zoals naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres of geslacht, voordat ze eenmalig kunnen doneren. Dat blijkt uit een onderzoek van Stichting Donateursbelangen naar 285 online donatiemodules. Bij 208 van deze modules (73 procent) kan niet anoniem eenmalig geld gedoneerd worden.
-
Stichting Donateursbelangen genomineerd voor Nederlandse Privacy Awards
Stichting Donateursbelangen is genomineerd voor de Nederlandse Privacy Awards 2023 van Platform voor de Informatiesamenleving ECP en Privacy First. De Awards worden uitgereikt aan organisaties ‘die privacy zien als een kans om zich positief te onderscheiden en privacyvriendelijk ondernemen en innoveren tot norm te maken.’ De uitreiking vindt plaats op 25 januari.
-
Podcast 'In Gesprek': Andrea Goezinne (Salesforce.org) over kracht van digitale tools
Vanaf vandaag is er weer een nieuwe aflevering van onze podcast ‘Vf: In Gesprek’ te beluisteren via onze site, Spotify en iTunes. Andrea Goezinne, Senior Product Marketing Manager bij Salesforce.org in Zwitserland is te gast en vertelt over de kracht van digitale tools voor personalisatie en marketing automatisering.
-
Whooz is hoofdsponsor Vakdag fondsenwerving 2022
Vandaag kunnen we de hoofdsponsor van de Vakdag fondsenwerving 2022 bekend maken: Whooz! Whooz is marktleider in het verzamelen en verrijken van consumentendata en deel van een wereldwijd netwerk. Voor de goededoelensector bieden zij de Goede Doelgroep Data aan.
-
Mobiele journey ontwikkelaar MIC een data-analysebedrijf Cmotions vinden elkaar
Ontwikkelaar van mobiele journeys voor goede doelen MIC en data-analysebedrijf Cmotions gaan samenwerken om fondsenwervende goede doelen en culturele organisaties te helpen met datagedreven digitale oplossingen. Door data en mobiele journeys te combineren hopen de twee partijen de betrokkenheid en inkomsten van hun maatschappelijke clientèle te vergroten.
-
Ifunds behoudt certificaat voor goede omgang met data
Ifunds Nederland heeft deze maand opnieuw het Data Pro Certificate gehaald (AVP / GDPR certificering); een keurmerk dat laat zien dat een bedrijf goed met grote hoeveelheden vertrouwelijke gegevens om kan gaan en voldoet aan de eisen van de AVG. Ook de Duitse tak van het softwarebedrijf heeft haar certificering de afgelopen maanden kunnen verlengen.