Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Berichten over DDMA
-
Consumenten zijn databewuster en hebben iets minder zorgen over privacy
Consumenten worden zich steeds bewuster van hun rechten over het delen van persoonsgegevens, blijkt uit de Global Privacy Monitor 2022 onder ruim 20.000 respondenten uit zestien landen wereldwijd. Als gevolg dalen de zorgen over privacy, mits de organisatie waarmee zij data delen vertrouwen geeft en men een relevant, gepersonaliseerd aanbod ervoor terugkrijgt.
-
DDMA richt Commissie Fieldmarketing op
Branchevereniging DDMA heeft een speciale commissie opgericht voor fieldmarketing. In de commissie zitten afgevaardigden uit verschillende branches die zich met straat- en deur-tot-deurwerving doen, waaronder goede doelen en loterijen. Met de Commissie Fieldmarketing hoopt DDMA de relaties tussen consument, bureau en opdrachtgever te borgen en toekomstbestendig te maken.
-
DDMA wil open normen van wetteksten gaan definiëren
Branchevereniging voor data driven marketing DDMA gaat proberen om invulling te geven aan begrippen die voor onduidelijkheid kunnen zorgen in wetteksten. Open normen, zoals ‘passende waarborgen’ en ‘begrijpelijk informeren’, worden volgens DDMA gebruikt voor flexibiliteit bij toepassing van de wet, maar leiden tegelijkertijd tot onduidelijkheid. Met het definiëren van deze begrippen wil de branchevereniging de grenzen aangeven en een standpunt innemen.
-
DDMA roept ACM op telecommunicatiewet te handhaven
Nog drie weken en dan gaat de nieuwe telecommunicatiewet in. Organisaties mogen dan niet meer zonder toestemming bellen naar personen met wie zij geen klantrelatie hebben. In dat licht doet branchevereniging DDMA doet een oproep aan toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) om de nieuwe regels goed te handhaven, omdat de telemarketingsector vindt dat ‘het succes van de nieuwe regels valt of staat met handhaving.’ Alleen zo worden de telemarketingbureaus die voor irritatie zorgen aangepakt, vinden zij.
-
Volgende editie Vf donderdag 3 december op de mat
De redactie is er zo tegen het einde van het jaar nog eens goed voor gaan zitten. Ruim drie weken na het verschijnen van het vijfde blad van het jaar volgt volgende week donderdag (3 december) alweer de volgende: met de vaste rubrieken en de verdieping die je van ons gewend bent. Wat kan je verwachten van het 144e Vakblad?
-
Ifunds behoudt certificaat voor goede omgang met data
Ifunds Nederland heeft deze maand opnieuw het Data Pro Certificate gehaald (AVP / GDPR certificering); een keurmerk dat laat zien dat een bedrijf goed met grote hoeveelheden vertrouwelijke gegevens om kan gaan en voldoet aan de eisen van de AVG. Ook de Duitse tak van het softwarebedrijf heeft haar certificering de afgelopen maanden kunnen verlengen.
-
Help mee aan onderzoek DDMA naar impact corona op e-mail als wervingskanaal
De DDMA Commissie E-mail is een onderzoek gestart naar de invloed van het coronavirus op het wervingskanaal e-mail. Met een enquête vraagt brancheorganisatie voor data en marketing DDMA naar de gevolgen van de crisis voor onder meer budgetten, hoe het kanaal ingezet wordt en of de open- en klikratio’s van mailings zijn veranderd. Het geluid van fondsenwervers is bij deze enquête ook van belang.
-
Sector strijdt voor handhaving ‘opt-out’ voor telefonische fondsenwervers
Het wetsvoorstel om telemarketing ook voor goede doelen onder een opt-in regiem te brengen in plaats van een opt-out, zoals nu het geval is met o.a. het Bel-Me-Niet-Register, is van advies voorzien door de Raad van State. Naar verwachting wordt het voorstel nog deze maand naar de Tweede Kamer gestuurd. Helaas verwachten brancheorganisaties Goede Doelen Nederland en Nederland Filantropieland ook dat staatssecretaris Mona Keijzer geen gehoor heeft gegeven aan de bezwaren vanuit de sector.
-
DDMA: Open- en klikratio’s mailingcampagnes niet beïnvloed door invoering AVG
Mailingcampagnes hebben niet te lijden onder de introductie van de nieuwste privacywet (AVG). De gemiddelde open ratio’s (COR) zijn van e-mails contant gebleven, terwijl de gemiddelde klikratio’s (zowel click-through-rate (CTR) als click-to-open (CTO)) zelfs een beetje stegen. Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek van data- en marketingbranchevereniging DDMA, de E-mail Benchmark. Het onderzoeksbureau keek, in samenwerking met Vision2B, naar de prestaties van 4,2 miljard e-mails en 167.000 campagnes, allen uitgevoerd in het recentste kalenderjaar.