Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Milou de Ruig (Plastic Soup Foundation) over fondsenwerving

19 juli 2021

In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwervers centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Deze keer: de ambitieuze starter Milou de Ruig, fondsenwerver bij Plastic Soup Foundation. 'Door samen te werken met bedrijven kunnen we elkaar versterken.'

Milou de Ruig, fondsenwerver bij de Plastic Soup Foundation.
Milou de Ruig, fondsenwerver bij de Plastic Soup Foundation.

door Joëlla Angenent

Hoe ben je in de goededoelensector terechtgekomen?

'Het besef dat mensen helpen en iets doen voor de maatschappij me raakt en ontzettend veel voldoening geeft, kwam tijdens mijn werk als sales- en eventmanager bij evenementenlocatie het Haarlemmermeerstation in Amsterdam. Na mijn studie Media, Informatie en Communicatie ging ik hier in 2016 werken, toen de vluchtelingencrisis nog flink gaande was. Tegenover ons zat een opvangcentrum voor vluchtelingen, allemaal mannen.'

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen:

https://www.fondsenwerving.nl/vf-account-maken

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Over fondsenwerving Vf 23-3 Milou de Ruig Plastic Soup Foundation

Joëlla Angenent

Joëlla is eigenaar van tekstbureau Jotexto, waar ze in opdracht voor bedrijven en websites creatieve ideeën uitwerkt tot journalistieke en commerciële teksten. Ze behaalde in 2008 haar Bachelor Sociologie aan de Rijksuniversiteit Groningen, waarna ze ook een Master Journalistiek afrondde. Voor de oprichting van Jotexto werkte ze onder andere voor regiotitels van de Holland Media Combinatie, waar ze zich ook met vormgeving, fotografie en sociale media bezighield.

Wekelijksenieuwsbrief

Vond je dit een goed verhaal? Wil je meer van dit soort artikelen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close