Er wordt veel gezegd en geschreven over onlinefondsenwerving. Al tien jaar wordt die beschouwd als de potentieel grootste bron van inkomsten voor charitatieve organisaties. Maar over de resultaten hullen veel goede doelen zich nog altijd in stilzwijgen. Wat doen ze nu precies, wat is succesvol en wat niet? Wat zijn nu de echte resultaten? En wat is de bewezen manier om het organisatorisch het beste in te vullen? Hoe moet het?
Deze en vele andere vragen vormden in 2015 voor Walter van Kaam van Sestertius Fundraising Consultancy de aanleiding om een groot aantal goede doelen te benaderen om de feiten eindelijk eens op een rij te zetten in een groots opgezet benchmarkonderzoek: State of Digital Fundraising 2015. We vroegen hem zijn bevindingen met onze lezers te delen. De resultaten van het onderzoek zijn alleen beschikbaar voor de deelnemende organisaties. Speciaal voor het Vakblad Fondsenwerving hebben zij echter een uitzondering gemaakt en een deel van de resultaten vrijgegeven. De redactie is deze goede doelen daarvoor erkentelijk.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!