Kort & Goed
Goede Doelen Nederland: 'Wij vinden dat het voor CBF-erkende goede doelen mogelijk moet blijven om telefonisch een beroep te doen op de steun van het publiek.
GDN draagt hiervoor zeven argumenten aan:
- De belangrijke maatschappelijke rol van goede doelen
- Het sterk zelfregulerende karakter van de sector
- De bijzondere positie van goede doelen versus commerciële organisaties
- Het grote belang van persoonlijk (telefonisch) contact
- Het feit dat goede doelen in de regel alleen mensen bellen die al betrokken zijn bij hun missie
- De grote gevolgen voor het werk van goede doelen
- Onvoldoende genuanceerd onderzoek als basis voor het wetsvoorstel
Goede Doelen Nederland heeft zich daaartoe gericht tot de vaste Kamercommissie EZK, ten behoeve van het schriftelijk overleg over het wetsvoorstel.
Download hier de drie stukken die GDN begin mei 2020 naar de Kamercommissie heeft gezonden.
Bron:
Goede Doelen Nederland
Meer over
Telemarketing
Telefonische fondsenwerving
Goede Doelen Nederland
Zest