Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Berichten geschreven door Inge van der Hoeven
-
Crowdfunding: kwaliteit, passie en financiële ruimte
Crowdfunding is een ster in opkomst, maar wat maakt eigenlijk dat mensen overstag gaan? Vier crowdfundingexperts deden onderzoek en kwamen erachter dat mensen hun gift vooral baseren op de kwaliteit van het project en de passie van de initiatiefnemers.
-
Achter de schermen van het International Fundraising Congress
Al tientallen jaren vindt het wereldtopcongres voor fondsenwervers plaats in Noordwijkerhout. We hebben altijd uitgebreid aandacht besteed aan het congres, maar eigenlijk nooit aan de mensen achter de schermen.
-
'Ik ben allergisch voor de term herstel van vertrouwen'
Als voorzitter van de Samenwerkende Brancheorganisaties Filantropie zet Steven van Eijck zich in voor de samenwerking tussen de filantropiesector en de overheid. Met een nieuw convenant wil hij de sector van onderop verbeteren.
-
Projectmanagement op een Zuid-Afrikaanse bouwplaats
Peter Postema combineert cursussen projectmanagement met een bouwproject in Zuid-Afrika. Zijn deelnemers leren zo hoe ze een project moeten aansturen en hoe ze daar de mensen en het geld voor kunnen vinden.
-
“Je wilt onderdeel zijn van een successtory”
De Sales Management Association (SMA) verkoos Thiemo van Spellen, van zakelijkepostbezorger Sandd, onlangs tot commercieel directeur van het jaar. Rudolph Strickwold, directeur van Stichting Hulphond Nederland, werd tweede.
-
Van traditionele fondsenwerving naar Corporate Volunteering
De internationale ontwikkelingsorganisatie VSO Nederland wil dat bedrijven kennis in plaats van geld gaan doneren.
-
'Zonder vonk kun je anderen nooit overtuigen'
In haar nieuwe en vierde boek Vonk! Fondsen werven met hoofd en hart, vertelt Petra Hoogerwerf hoe je je enthousiasme kunt inzetten om fondsen te werven.
-
Goede doelen communiceren slecht over nalaten
Goede doelen communiceren vaak maar zeer matig met potentiële erflaters. Dat blijkt uit een inventarisatie door het Instituut Goed Nalaten.
-
"Kunstenaars en mannen in pakken snappen elkaars behoeften niet"
Koen van Vliet rondde in november 2011 zijn studie Kunstbeleid en -management aan de Universiteit Utrecht af met een onderzoek naar de motieven van donateurs om deel te nemen aan crowdfunding. Nu adviseert hij culturele instellingen over crowdfunding en cultureel ondernemen.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- Volgende pagina