DDMA, de data driven marketing association, is in Nederland de brancheorganisatie op het gebied van data en marketing. Naast vele bedrijven zijn er ook tientallen goede doelen lid van. Ook bij DDMA zijn de plannen van Mona Keijzer om ‘klantrelatie’ verder te beperken een hot item.
Diana Jansen, directeur van de DDMA: ‘Wij zijn de lobby daarover al een tijd geleden begonnen, waarbij we naar alle belangen keken, ook die van de goede doelen. Vanaf het eerste gesprek hebben wij duidelijk gemaakt dat er een speciale positie zou moeten zijn voor goede doelen. We hebben voortdurend de mogelijke gevolgen aangegeven als dat niet gebeurt. Op een gegeven moment schreef Mona Keijzer haar Consumentenbrief, waarin ze koos voor oplossingen waarvan wij vinden dat je daar niets mee opschiet. Vanaf dat moment is brancheorganisatie Goede Doelen Nederland meer op de voorgrond getreden en heeft voor de goededoelensector de lead genomen. Met het netwerk van directeuren dat ze kunnen inzetten, is dat ook een verstandige aanpak.’
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!