Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Berichten over Online Fondsenwerving

  • Kentaa heet vanaf nu iRaiser

    1 oktober 2024

    Peer-to-peer fondsenwerving softwareleverancier Kentaa gaat verder onder de naam iRaiser. De organisaties werkten de afgelopen jaren succesvol samen en ondersteunden ze elkaar. Voor bestaande gebruikers van Kentaa verandert er weinig: de producten blijven werken zoals ze altijd al deden. Als onderdeel van de naamswijziging neemt Kentaa ook de huisstijl van iRaiser aan.

    Lees meer over "Kentaa heet vanaf nu iRaiser"
  • Leerpunten van drie dagen AFP ICON in New Orleans (VS)

    15 mei 2023

    Vorige maand vond in New Orleans het AFP ICON congres plaats – een driedaagse internationale bijeenkomst voor de fondsenwervende sector. Het team fondsenwerving van Belgische hogeschool HOGENT was erbij en deelt de belangrijkste leerpunten die zij hebben opgedaan over verschillende fondsenwervende technieken, het inspireren van wervers en donateurs en het gebruik van nieuwe technologieën.

    Lees meer over "Leerpunten van drie dagen AFP ICON in New Orleans (VS)"
  • Vakdag 2022: Workshops - 'Growth Hacking' en 'Hoe werven we goede fondsenwervers?'

    14 juni 2022

    Vandaag kunnen we de laatste workshops die tijdens de nieuwe Vakdag fondsenwerving worden gehouden aankondigen. Tijdens de Vakdag, georganiseerd door Vakblad fondsenwerving en Goede Doelen Nederland, kan je sessies over het tekort aan goede fondsenwervers en growth hacking en online fondsenwerving volgen.

    Lees meer over "Vakdag 2022: Workshops - 'Growth Hacking' en 'Hoe werven we goede fondsenwervers?'"
  • Geven in Nederland 2022 zoekt participanten met ervaring online werven

    27 januari 2022

    Voor het sectoronderzoek naar de stand van de filantropie in Nederland is het onderzoeksteam achter Geven in Nederland 2022 op zoek naar mensen die hun ervaringen willen delen over online wervingsacties. ‘We zijn specifiek op zoek naar mensen die een crowdfundingsproject (donation- of reward-based), online collecte of actieplatform hebben gestart.’ De interviews zouden in maart plaatsvinden.

    Lees meer over "Geven in Nederland 2022 zoekt participanten met ervaring online werven"
  • 220.742 euro voor collecte ZOA

    7 april 2020

    Hulporganisatie ZOA heeft afgelopen periode met digitale collectebussen 220.742 euro ingezameld. 

    Lees meer over "220.742 euro voor collecte ZOA"
  • Kentaa helpt zorginstellingen kosteloos met crowdfunding tijdens coronacrisis

    23 maart 2020

    Online fondsenwerving-expert Kentaa steekt ziekenhuizen en zorginstellingen tijdens de coronacrisis een hart onder de riem via het programma Kentaa Care. Het crowdfundingplatform is vanaf nu gratis te gebruiken voor de zorgsector. Met het platform kan geld worden ingezameld om noodzakelijke middelen tegen het virus te verkrijgen en om de beste zorg te kunnen verlenen.

    Lees meer over "Kentaa helpt zorginstellingen kosteloos met crowdfunding tijdens coronacrisis"
  • Opbrengst fondsenwerving via Facebook breek door grens twee miljard

    2 december 2019

    De fondsenwervingstools van Facebook hebben meer dan 2 miljard Amerikaanse dollars opgehaald. Vooral de verjaardaginzamelacties, waarmee Facebookgebruikers hun virtuele vrienden vragen te doneren aan een doel dat hen na aan het hart gaat, leverden veel op. Meer dan 45 miljoen jarigen startten een spaarpotje voor een non-profit.

    Lees meer over "Opbrengst fondsenwerving via Facebook breek door grens twee miljard"
  • OnlyHuman en Dux International gaan samen verder

    21 november 2019

    Dux International actief in de bemiddeling van executives en specialistische arbeid binnen de publieke- en non-profitsector gaat verder als Dux OnlyHuman bv. 

    Lees meer over "OnlyHuman en Dux International gaan samen verder"
  • Groei Instagram-accounts goede doelen niet te stuiten, Twitter geeft tegenstrijdig beeld

    28 augustus 2019

    Hoewel de zomerperiode normaal gesproken voor een wat langzamere groei op de sociale media van goede doelen zorgt, blijkt daar vooral op Instagram geen sprake van. Het totale aantal likers van de organisaties in de top-100 Instagram-accounts steeg met meer dan een kwart miljoen (een stijging van 8,7%), blijkt uit de augustusmeting van fondsenwerversblog Fundraiser Online. Zonder de top-2, die beide internationale allure hebben, winnen de genoteerde goede doelen zelfs bijna 12%.

    Lees meer over "Groei Instagram-accounts goede doelen niet te stuiten, Twitter geeft tegenstrijdig beeld"
Close