Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Lid worden, en dan?

Lid worden, en dan?

Opinie

4 maart 2021

Beroepsmatig ben ik altijd geïnteresseerd hoe je als nieuw lid of donateur van een organisatie wordt verwelkomd. Dus toen ik de stap onlangs weer eens waagde, was ik benieuwd hoe de organisatie van mijn keuze op mijn aanmelding zou reageren. Wat zich ontvouwde, verraste me in positieve zin, en niet zo’n beetje ook.

Volt Nederland - Brand colors.jpeg

door Jeroen Hogenhout

Zodra ik mij online als lid had aangemeld kwam er een heuse beweging op gang. Direct de volgende dag werd ik met een e-mailbericht welkom geheten. Geen automatisch gegenereerd bericht, maar een persoonlijke e-mail. In die e-mail werd onder meer gesteld dat het de gewoonte van de organisatie is om persoonlijk in contact te treden met een nieuw lid. Als ik dat op prijs stelde, zou een vrijwilliger online een kwartier met me in gesprek gaan om te zien of we meer voor elkaar konden betekenen dan alleen het lidmaatschap. Zou ik bijvoorbeeld bereid zijn meer te doen voor de club? 

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen:

https://www.fondsenwerving.nl/vf-account-maken

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Jeroen Hogenhout Relatiebeheer Volt

Jeroen Hogenhout

Gastauteur

Jeroen Hogenhout is expert op het gebied van duurzame donateurscommunicatie. Vanuit zijn bedrijf Hogenhout Fundraising Support is hij sinds 2010 actief als onafhankelijk adviseur voor wervende non-profits.

Wekelijksenieuwsbrief

Vond je dit een goed verhaal? Wil je meer van dit soort artikelen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close