Je organiseert een campagne in 2007. En in 2016 gaat hij volkomen onverwacht viraal. Virale recycling zou je kunnen zeggen.
De Cordaid-campagne ‘Small Change, Big Difference’ in 2007 werd bedacht om Nederlandse consumenten te verrassen met gedurfde, confronterende foto's, samen met pr-bureau Saatchi & Saatchi. Kenianen van de Samburu- stam hebben indertijd geposeerd met consumptiegoederen zoals een handtas, zonnebril of een biertje. Zaken waarvan we in onze westerse samenleving niet eens meer in de gaten hebben dat we er geld aan uitgeven, of hoe decadent ons gedrag soms kan zijn. Waar al helemaal niet aan gedacht wordt, is dat die bedragen elders in de wereld een enorm verschil kunnen maken, bijvoorbeeld bij de mensen die door een ramp getroffen worden.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!