Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Berichten geschreven door Jaap Zeekant

  • Mond- tot-mondreclame 2.0

    1 mei 2013

    Mensen hechten steeds minder waarde aan wat organisaties over zichzelf zeggen. Ze gaan meer en meer af op wat er binnen hun sociale netwerk (off- en online) aan opinies wordt gedeeld.

    Lees meer over "Mond- tot-mondreclame 2.0"
  • Boek: Dit is GEEN economische crisis

    1 mei 2013

    Niet meteen een boek om in Vakblad Fondsenwerving over te schrijven. Natuurlijk, langzaam maar zeker lijken fondsenwervende instellingen ook last te krijgen van deze crisis. Maar daar kun je verder als goed doel weinig aan doen, toch? En wat moet je dan met zo'n boek?

    Lees meer over "Boek: Dit is GEEN economische crisis"
  • “Je wilt onderdeel zijn van een successtory”

    1 mei 2013

    De Sales Management Association (SMA) verkoos Thiemo van Spellen, van zakelijkepostbezorger Sandd, onlangs tot commercieel directeur van het jaar. Rudolph Strickwold, directeur van Stichting Hulphond Nederland, werd tweede.

    Lees meer over "“Je wilt onderdeel zijn van een successtory”"
  • Nieuws

    1 mei 2013

    Zomaar een paar actuele gebeurtenissen. Geven in Nederland liet recent zien, dat de inkomsten van de goede doelen stevig onder druk staan. Het zijn geen gemakkelijke tijden voor fondsenwervers, juist nu een groeiend beroep wordt gedaan op hun organisaties.

    Lees meer over "Nieuws"
  • CBF drijft spot(je) met goede doelen

    15 april 2013

    Shot vanuit huis, door voordeur naar buiten, gericht op blije dame (rood jasje).
    Voiceover: "Dit is iemand die werft voor een goed doel dat te vertrouwen is."
    Shot vanuit huis, door voordeur naar buiten, gericht op andere blije dame (blauw jasje).

    Voiceover:
     "En dit is iemand die werft voor een goed doel dat niet te vertrouwen is."

    Voiceover vervolgt:
    "Lastig he?"
    "Goede doelen met het CBF-keurmerk, voldoen aan strenge kriteria."
    "Weet waarvoor je geeft."
    "Kijk op cbf.nl"

    Lees meer over "CBF drijft spot(je) met goede doelen"
  • 'Zonder vonk kun je anderen nooit overtuigen'

    1 april 2013

    In haar nieuwe en vierde boek Vonk! Fondsen werven met hoofd en hart, vertelt Petra Hoogerwerf hoe je je enthousiasme kunt inzetten om fondsen te werven.

    Lees meer over "'Zonder vonk kun je anderen nooit overtuigen'"
  • Goede doelen communiceren slecht over nalaten

    1 april 2013

    Goede doelen communiceren vaak maar zeer matig met potentiële erflaters. Dat blijkt uit een inventarisatie door het Instituut Goed Nalaten.

    Lees meer over "Goede doelen communiceren slecht over nalaten"
  • Bellen moet beter

    1 april 2013

    Met de toenemende regelgeving staat het bellen voor goede doelen onder druk, terwijl het nog altijd heel belangrijk is voor fondsenwervende instellingen. Is er wel genoeg kennis is bij de fondsenwervende instellingen?

    Lees meer over "Bellen moet beter"
  • Fundraising Day 2013

    1 april 2013

    Vakblad Fondsenwerving is voortaan medeorganisator van Fundraising Day, de Belgische variant van onze Nationale Vak-dag Fondsenwerving. Dat past goed in onze plannen om de komende jaren meer aandacht te besteden aan onze Belgische lezers. Met enkele tientallen standhouders, een goed gevuld congresprogramma (Nederlands, Engels en Frans) en zo'n driehonderd deelnemers, is het de belangrijkste fondsenwervings-event in België.

    Lees meer over "Fundraising Day 2013"
  • Maandblad

    5 januari 2013

    Het gat tussen het vorige nummer (november vorig jaar) en dit Vakblad hebben we bewust laten vallen. Want vanaf dit nummer verschijnt Vakblad Fondsenwerving voortaan elke maand (m.u.v. de twee zomermaanden). De verandering naar een maandblad zorgt ervoor dat we de aanzwellende stroom informatie en artikelen voor fondsenwervers en hun instellingen beter de baas kunnen. Met het opschakelen van zes naar tien maal per jaar, gaan we dwars tegen de stroom in. Dat maakt het des te leuker. Dat we daarnaast ook veel meer digitaal gaan doen, maakt het nog leuker.

    Lees meer over "Maandblad"
Close