Vf Branded Content
Vf Branded Content is de commerciële content op Vakblad fondsenwerving. De inhoud valt buiten de redactionele verantwoording van Vakblad fondsenwerving.
Mobillion en CRM-leverancier RLC starten samenwerking
E-mail en self service-module en bijbehorende dienstverlening bespaart non-profit organisaties tijd en kosten
Ede, 28 januari 2009 – Mobillion gaat samenwerken met RLC, leverancier van CRM-systemen voor charitatieve instellingen, leden-, koepel- en brancheorganisaties. Mobillion en RLC ontwikkelen samen twee modules en de bijbehorende dienstverlening, bestemd voor de gebruikers van de CRM-systemen van RLC, ter ondersteuning van e-mailing en self service.
Met de e-maildienst zijn eenvoudig e-mails (bulk e-mail) te versturen aan zelf te selecteren delen van het relatiebestand in het RLC CRM-systeem, zoals leden, donateurs en andere relaties. De self service-dienst biedt leden, donateurs en andere relaties van non-profit organisaties die gebruik maken van de RLC software de mogelijkheid om zelf onder andere adreswijzigingen door te voeren die direct worden verwerkt en opgeslagen in het CRM-systeem van RLC. Het gebruik van de modules levert goede doelen en non-profit organisaties veel tijdsbesparing op.
Het versturen van grote hoeveelheden gepersonaliseerde e-mails, zoals bijvoorbeeld nieuwsbrieven, is vaak erg omslachtig. Vanuit het CRM-systeem moeten mailadressen eerst geselecteerd en geëxporteerd worden om vervolgens via een e-mailprogramma ingelezen, verwerkt en verzonden te worden. Dit proces is tijdrovend en foutgevoelig. De e-mailmodule van RLC en Mobillion maakt het mogelijk direct vanuit het CRM-systeem grote hoeveelheden gepersonaliseerde e-mails te versturen. Onderscheidend aan deze module is verder dat responsegegevens, zoals foutieve e-mailadressen (bounce informatie), gelezen e-mails en de clickstreams direct zijn te verwerken in het CRM-systeem. De technische en operationele uitvoering van het verzenden van e-mails en verwerken van de response kan, indien gewenst, geheel verzorgd worden door RLC en Mobillion zodat de non-profit organisatie hier geen omkijken naar heeft.
Self service
De self service-module van Mobillion en RLC speelt in op de trend dat consumenten steeds meer zelf online administratieve handelingen verrichten, zoals het aanmelden van een lidmaatschap, het doorgeven van verhuizingen en het wijzigen van andere gegevens. Met de self service-module van Mobillion en RLC kunnen donateurs, leden en andere relaties via de website van de non-profit organisatie zelf gegevens aanpassen. Deze worden vervolgens direct verwerkt in het CRM-systeem van RLC. Mobillion en RLC bieden deze module ook aan als dienst, zodat alle infrastructurele, beveiligings- en andere operationele zaken niet door de non-profit organisatie hoeven te worden geregeld en uitgevoerd.
Marc Schoutens, algemeen directeur Mobillion: “We zijn erg blij met de samenwerkingsovereenkomst met RLC. We zien dat er in de non-profit branche steeds meer vraag komt naar technologie voor online interactie en communicatie. Via de samenwerking met RLC koppelen we deze technologie met het bestaande CRM-systeem met daarin de leden en vrijwilligers. Zo stellen wij non-profit organisaties in staat het contact met hun leden te verbeteren en uit te breiden. We zijn er dan ook van overtuigd dat dit een begin is van een vruchtbare en langdurige samenwerking met RLC.”
Edwin Schalk, algemeen directeur RLC: “We zien al geruime tijd dat CRM-systemen, traditioneel vaak gebruikt voor het reactief beheren van klantcontacten en faciliteren van financiële stromen, nu steeds vaker worden ingezet om pro-actief in contact te treden met relaties. Daarnaast worden dergelijke systemen steeds vaker gebruikt als basis voor allerlei online activiteiten. Dit is goedkoper en biedt een extra communicatiekanaal voor werving, retentie en dataonderhoud. Om deze pro-actieve klantbenadering ook voor onze klanten zo eenvoudig mogelijk te maken, hebben wij besloten ons producten- en dienstenaanbod uit te breiden met deze modules en diensten. In het verleden hebben we dergelijke mogelijkheden voor een aantal klanten al als maatwerk ontwikkeld. Dat wordt nu gestandaardiseerd, waardoor de implementatie van deze modules eenvoudiger en dus goedkoper zal worden. Daarnaast bieden we bulk e-mail en self service dus nu ook als dienst. Na een marktverkenning hebben wij gekozen voor Mobillion, omdat zij de technologie en de expertise in huis hebben om dit op korte termijn samen met ons te realiseren en te exploiteren.”
Over Mobillion
Mobillion is een specialistisch bedrijf op het gebied van mobile en social media. Het bedrijf ontwerpt, ontwikkelt en beheert mobiele diensten en internetomgevingen voor profit en non-profit organisaties. De oplossingen zijn er op gericht om de communicatie en interactie tussen mensen onderling (communities), tussen bedrijven en klanten (marketing) en tussen overheid en burgers te vergroten en te versterken. Alle oplossingen zijn gebaseerd op in-house ontwikkelde producten en tools op gebied van SMS, MMS, 0800/0900, mobile marketing en social media. Binnen de geboden oplossingen worden de mogelijkheden van de mobiele telefoon en internet optimaal benut. Mobillion B.V. heeft 26 medewerkers en is 100%-deelneming van Telegraaf Media Groep N.V. Voor meer informatie: www.mobillion.nl
Over RLC
RLC, gevestigd in Almere, is actief in de ICT ondersteuning van klantgerichte bedrijfsprocessen bij opdrachtgevers en heeft activiteiten op het vlak van software, implementatie, advies & consultancy en outsourcing van databasebeheer. RLC richt zich met de CRM softwareproducten Charibase en OneDirect voornamelijk op organisaties in de charitatieve en belangenbehartiging sector. Het bedrijf bestaat al vele jaren, is financieel kerngezond en heeft 25 medewerkers in dienst. RLC is trots dat toonaangevende organisaties als CliniClowns, Astma Fonds, Cordaid en Kinderpostzegels tot de klantenkring behoren.
Voor meer informatie: http://www.rlc.nl/