Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Communicatie
-
De retentielijn: Het ondergeschoven kindje van de fondsenwerving
Dat we voor succesvolle en duurzame fondsenwerving de mening van onze donateurs moeten horen, is inmiddels wel duidelijk. Een belangrijk maar weinig belicht onderwerp in dit kader is de retentielijn. Bij de meeste goede doelen komen dagelijks telefoontjes binnen van mensen die hun donateurschap willen beëindigen. We weten dat behouden goedkoper is dan werven, dus: hoe behouden we deze ‘opzegger’?
-
De enorme mogelijkheden van het medium telefoon
Voor veel fondsenwervers is de telefoon een medium waarmee je telemarketing bedrijft. Er worden wervings-, heractiverings- of upgradecampagnes georganiseerd en dat levert simpelweg extra fondsen op met een acceptabele terugverdientijd. En daarmee is natuurlijk niets mis. Maar de telefoon is geschikt voor zoveel meer dan dat.
-
Communicatie = loyaliteit
Onderzoek Bindinc. wijst op het belang van communicatie voor de loyaliteit.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- Volgende pagina