Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Gebruik verouderde adresbestanden kost jaarlijks € 80 miljoen

Vf Branded Content

Vf Branded Content is de commerciële content op Vakblad fondsenwerving. De inhoud valt buiten de redactionele verantwoording van Vakblad fondsenwerving.

Redactie Vf

Gebruik verouderde adresbestanden kost jaarlijks € 80 miljoen

Up-to-date houden van bestanden loont

 

Bedrijven en non-profites besteden jaarlijks circa 1,6 miljard euro aan direct mailings. Door het gebruik van verouderde bestanden komt 4 tot 6 procent retour. Dit levert een verlies op van minimaal 80 miljoen euro op jaarbasis. Dat stelt Euro Mail, Euro Mail, dochter van TNT Post, is gespecialiseerd in het voorbereiden, verwerken en de verzenden van DM-oplossingen en in het uitvoeren van fulfilmentprojecten. Het aantal direct mailings dat de geadresseerde niet bereikt ligt in werkelijkheid nog hoger. Aangezien niet alle mailings retour komen, maar soms in de prullenbak verdwijnen. Hiermee ligt het niet effectief bestede bedrag aan direct mailings waarschijnlijk boven 100 miljoen euro. Dimitra Keramidas van Euro Mail: ‘Het up-to-date houden van adresbestanden loont. Met de inzet van een validatie check krijgt men inzicht in de te verwachten retouren. Door deze adressen te verwijderen, verlaagt men de kosten en verhoogt men tegelijkertijd het responspercentage. Het effect van de campagne-euro wordt daarmee verhoogd.’ Organisaties doen er goed aan hun bestanden minimaal een keer per jaar te checken.

Top 3 verbeterpunten voor direct mailings

·         Verlaag de kosten en verhoog het responspercentage door jaarlijkse validatie van de adresbestanden,

·         Vergroot het bereik door de inzet van een onderscheidend formaat,

·         Verhoog de respons door de drempel om te responderen te verlagen. Dit kan bijvoorbeeld door gebruik te maken van meerdere responskanalen als persoonlijke URL, fysieke post, telefoon, email, QR code en sms.

Info: h.huurman@lvbnetworks.nl

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje
Close