In dit nummer
-
Ideëel en ondernemerschap: samen sterk voor people en planet
Een belangrijke ontwikkeling in de achter ons liggende 25 jaar is de opkomst van de Goede Doelen Loterijen. Ze ontwikkelden zich tot een belangrijke factor en een groeiende inkomstenbron. Met lokale goede doelen in Zweden en Engeland heeft de Nederlandse ‘operator’ Novamedia ook daar goede doelen loterijen opgezet, met jaarlijks groeiende opbrengsten voor goede doelen. Een uniek Nederlands exportproduct op het gebied van de fondsenwerving. Gezamenlijk zijn deze loterijen nu de op twee na grootste private donor ter wereld. We spraken met Sigrid van Aken, COO bij Novamedia en directeur van de Nationale Postcode Loterij, BankGiro Loterij en Vrienden- Loterij. “Terugkijken is mooi,’’ aldus Sigrid, “maar als het om fondsenwerving gaat is het vooral de toekomst die telt.”
-
Gespecialiseerde leveranciers: een constante factor
Ook een gesprek met en tussen chariondernemers hoort bij dit jubileumnummer. We spraken met Wieb van de Donk (WWAV), Edwin van Driel (Cherridata), Herman Vransen (PSI Vransen), Jeanette Eesmann (Mindwize) en Vera Peerdeman (Nassau). Er zat een enorme hoeveelheid ervaringsjaren aan tafel.
-
Is de sector volwassen geworden?
1993 kan gemarkeerd worden als het begin van de professionalisering van de fondsenwerving. 22 jaar geleden dus. In dat jaar startte de eerste opleiding marketing, sponsoring en fondsenwerving onder leiding van Petra Hoogerwerf. Vakblad Fondsen- werving vroeg daarom aan Petra Hoogerwerf een stuk te schrijven over de ontwikkeling die onze sector heeft doorgemaakt. Haar stelling is dat er veel bereikt is maar dat op een aantal gebieden verder gewerkt moet worden aan professionalisering.
-
De pot met goud
Wat hebben een regenboog en de pot met goud, waar elke fondsenwerver naar op zoek is, met elkaar gemeen? Allebei bestaan ze wel degelijk, maar hoe harder we ernaar zoeken hoe moeilijker hij te vinden is.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- ...
- 8
- Volgende pagina