Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Vakdag 2022: Workshops - Partnerships met het regionale bedrijfsleven & Ambassadeurs, influencers en BN'ers

Nieuws

30 mei 2022

Vandaag kunnen we opnieuw een aantal workshops die tijdens de nieuwe Vakdag fondsenwerving worden gehouden aankondigen. Tijdens de Vakdag, georganiseerd door Vakblad fondsenwerving en Goede Doelen Nederland, kan je sessies over het werken met ambassadeurs, influencers en BN'ers, en over partnerships met het regionale bedrijfsleven volgen.

door Redactie Vf

Kom naar de Vakdag fondsenwerving en praat met collega’s over thema’s die de sector bezighouden

Workshop: Werken met ambassadeurs, influencers en BN'ers

Marinke van der Bend & Josephine Faber

Andere mensen die jouw doel promoten: bekende Nederlanders en influencers. Wat kun je ermee als goed doel? En wat moet je er vooral niet mee doen? Hoe zorg je dat jouw ambassadeurs zich met vol enthousiasme inzetten voor jullie missie? Marinke en Josephine nemen jullie in deze workshop mee en geven dedo’s en dont’s van de inzet van ambassadeurs. Ze behandelen succesvolle en minder succesvolle cases en wisselen in een interactieve sessie hun ervaringen uit. Na afloop weet je hoe deze vorm van ‘communicatie’ voor jouw organisatie zou kunnen werken.Nicole Mooij, beleidsmedewerker Goede Doelen Nederland is moderator van deze workshop. 

Marinke van der Bend

Marinke van der Bend startte haar carrière als woordvoerder bij de politie en rolde daarna door de goede doelen wereld in. Na War Child, UNICEF Australië en UNICEF Nederland kwam zij bij Edukans terecht. Daar werkt ze als marketing- en communicatieadviseur o.a. aan brand visibility, fondsenwervende campagnes en is ze verantwoordelijk voor het relatiemanagement met de Edukans-ambassadeurs. 

Josephine Faber

Josephine Faber werkt al meer dan tien jaar in de Dagjes-uit branche. Na zeven jaar bij DierenPark Amersfoort gewerkt te hebben, werkt ze nu vijf jaar bij het Spoorwegmuseum in Utrecht. Als online marketeer zet ze zich in om de juiste doelgroep op het juiste moment aan haar merk te binden. Een aantal jaar geleden deed ze een pilot met influencers en nu is het een vast onderdeel in haar marketingmix. 

Nicole Mooij

Nicole Mooij is beleidsmedewerker bij Goede Doelen Nederland en is moderator van deze workshop. 

Meld je hier aan voor de Vakdag fondsenwerving!

***

Workshop: Partnerships met het (regionale) bedrijfsleven

Marjorie van Geenhuizen & Michel Reinders

In deze interactieve workshop laten Marjorie en Michel zien hoe je bedrijven aan jouw goede doel kunt verbinden via het verzilveren van gedeeldemaatschappelijke waarden. Maar waar moet je beginnen? Daarvoor moet je jouw gunfactor kennen. Marjorie en Michel laten je ervaren hoe je mogelijke partners kunt selecteren en geven tips hoe je met bedrijven in contact komt. Met een goed voorbereide benadering ga je rechtstreeks op je doel af en voorkom je teleurstellingen. Michel en Marjorie geven verrassende voorbeelden uit de cultuur- en sportwereld waar andere maatschappelijke organisaties van kunnen leren. Gegarandeerd nemen alle deelnemers praktische tools en tips mee voor hun eigen organisatie. En wie weet krijg je een gericht advies!

Marjorie van Geenhuizen

Marjorie van Geenhuizen werkt vanuit haar bedrijf OndernemendInCultuur (Breda) als adviseur in fondsenwerving. Zij werkt voor organisaties in de sociale en culturele sector, maar heeft ook ervaring met advisering aan de geverszijde bij private bedrijven en overheidsorganisaties. Haar expertise ligt vooral in het matchen van maatschappelijke organisaties aan bedrijven via impactvolle partnerships. Marjorie is ook aangesloten bij Sparkle Academy als trainer. Haar motto: ‘Partnerships, een kwestie van creativiteit én relaties opbouwen.  

Michel Reinders

Michel Reinders is directeur-bestuurder van BrabantSport, die Brabant sterker wil maken door sport d.m.v. het ondersteunen van talenten in de sport, het verwerven van evenementen zoals WK’s en het mogelijk maken van sport voor mensen met een beperking. Michel zag 1,5 jaar geleden dat het grotere bedrijfsleven in Brabant graag goede doelen wil steunen en de regie wilde geven aan een organisatie die precies weet hoe je maatschappelijke impact kunt behalen door middel van sport. Dit leidde tot de oprichting van het BrabantSport Fonds, dat tot doel heeft om Brabant vooral gezonder en gelukkiger te maken. En met succes: duizenden Brabanders zijn meer onderdeel van de samenleving via sport. 

Meld je hier aan voor de Vakdag fondsenwerving!

Meer over Vakblad fondsenwerving Vakdag Fondsenwerving Goede Doelen Nederland Ambassadeur Partnerschappen Vakdag 2022 Workshops Bedrijf Influencers Josephine Faber Marinke van der Bend Marjorie van Geenhuizen Michel Reinders Regionale bedrijfsleven

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Close