Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Berichten over Vf 21-7
-
Opbrengst fondsenwerving via Facebook breek door grens twee miljard
De fondsenwervingstools van Facebook hebben meer dan 2 miljard Amerikaanse dollars opgehaald. Vooral de verjaardaginzamelacties, waarmee Facebookgebruikers hun virtuele vrienden vragen te doneren aan een doel dat hen na aan het hart gaat, leverden veel op. Meer dan 45 miljoen jarigen startten een spaarpotje voor een non-profit.
-
Is de Dam tot Damloop voor goede doelen haar charme verloren?
De Dam tot Damloop is door de jaren heen uitgegroeid tot een belangrijk evenement voor goede doelen, maar de interesse in het hardloopevenement tussen Amsterdam en Zaandam neemt de laatste jaren meetbaar af. Onderzoeksbureau Groei voor Goed deed een klein, naar eigen zeggen ‘niet representatief’, onderzoek onder 21 deelnemende goede doelen om te kijken of ze onder de teruglopende interesse lijden. De resultaten doen een voorzichtig alarmbelletje rinkelen.
-
Samuel Visser verruilt Nederlands Bijbelgenootschap voor World Vision Nederland
Samuel Visser is per 1 november aan de slag gegaan bij World Vision Nederland als manager fondsenwerving en communicatie. Hij maakte de overstap van het Nederlands Bijbelgenootschap, waar hij de afgelopen drie jaar hoofd fondsenwerving was.
-
Dave Ensberg-Kleijkers nieuwe penningmeester Maatschappelijke Alliantie
Dave Ensberg-Kleijkers is de nieuwe penningmeester van de Maatschappelijke Alliantie, de organisatie die partijen in de filantropische sector met elkaar probeert te verbinden. Ensberg (1984) is ook actief als directeurbestuurder van Nationaal Jeugdfonds Jantje Beton (sinds februari) en is bestuurder van de Nederlandse Unie van Speeltuinorganisaties.
-
Zevende Vakblad fondsenwerving van 2019 valt vandaag op de mat
Vandaag verschijnt alweer het zevende Vakblad fondsenwerving van het jaar op de mat. Met deze maand: een blad vol terugblikken, vooruitblikken, onderzoek en impactverhalen.
-
Nederland Filantropieland start issuecampagne tegen Consumentenagenda Mona Keijzer
In onze redactionele commentaren en columns is bij herhaling gepleit voor een meer actieve belangenbehartiging, bijvoorbeeld bij de nu actuele Consumentenagenda van Mona Keijzer. Daarin wordt de mogelijkheid om telefonisch contact op te nemen met (oud)gevers nog verder beperkt.