Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Berichten over Digitale collecte
-
Ook HandicapNL schakelt over naar QR-collecte
Tijdens de landelijke collecteweek van HandicapNL die maandag begonnen is zullen de collectanten met een lichtgewicht collectebord met QR-code langs de deuren gaan. HandicapNL is na KWF Kankerbestrijding het tweede landelijk collecterende goede doel dat de fysieke bus vrijwel volledig in de ban doet.
-
KWF doet fysieke collectebus in de ban en kiest voor honderd procent QR
KWF Kankerbestrijding zal dit najaar niet meer met een fysieke collectebus langs de deuren gaan. Als eerste goede doel in Nederland kiest de organisatie exclusief voor een collectebord met een QR-code. Afgelopen jaar collecteerde KWF al in 24 steden al uitsluitend met QR-code en dat is goed bevallen.
-
ING en zeven goede doelen testen donatieoptie in digitale bankierapps
ING Nederland start vandaag met een test om haar bankierapp en Mijn ING in te zetten om digitaal te doneren. Artsen zonder Grenzen, Greenpeace, de Hartstichting, KWF Kankerbestrijding, Oxfam Novib, het Rode Kruis en de Vogelbescherming werken mee aan de pilot die duurt tot maart 2022.
-
Bijna zes ton voor unieke inhaalcollecte Hartstichting, ReumaNederland en Longfonds
De coronacrisis gooide in de lente van 2020 flink roet in het eten voor collecterende goede doelen, waaronder ReumaNederland, de Hartstichting en het Longfonds. In een unieke krachtenbundeling gingen de drie organisaties in oktober gezamenlijk nog een keer langs de deuren. De opbrengst van die extra collecteweek is nu bekend: er werd 592.616 euro opgehaald.
-
Prinses Beatrix Spierfonds haalt 1,25 miljoen op met collecteweek
De alternatieve landelijke collecteweek van het Prinses Beatrix Spierfonds heeft uiteindelijk met fysieke en digitale collectebussen 1,25 miljoen opgehaald. Het geld wordt besteed aan wetenschappelijk onderzoek naar spierziekten.
-
Sponsor Europe lanceert nieuw donatieplatform: Steunactie.nl
Sponsor Europe heeft een nieuw donatie- en crowdfundingsplatform gelanceerd: Steunactie.nl. Via het platform kunnen individuen en organisaties geld ophalen voor een gezamenlijk doel door als collectanten bij je vrienden en kennissen aan te kloppen.
-
M.I.C. integreert chatbot Abbi in mobiele journeys
Mobile Interaction Company (M.I.C.) gaat de chatbot voor feedback en activatie van abbi insights inzetten in aanvulling op haar mobiele journeys. De betrokken partijen willen met de samenwerking goede doelen en culturele instellingen helpen om de connectie met hun achterban persoonlijker en doeltreffender te maken.
-
Stichting GeefGratis lanceert gratis collecteplatform onlinecollecteren.nl
Stichting GeefGratis heeft met onlinecollecteren.nl een nieuw, digitaal collecteplatform gelanceerd. Met het gratis platform valt makkelijker te collecteren in de anderhalvemetersamenleving waarin langs de deuren gaan niet vanzelfsprekend is. De stichting wil organisaties met het platform helpen om een deel van de door de coronacrisis gemaakte verliezen op te vangen.
-
Kentaa / Digicollect en M.I.C. werken samen voor donor journeys bij digitale collectes
Customer journey experts Mobile Interaction Company (M.I.C.) en platform voor online fondsenwerving Kentaa/Digicollect kondigen vandaag een officiële samenwerking aan. Door de krachten te bundelen hopen de twee organisaties, zeker in deze tijd waarin fysiek collecteren niet vanzelfsprekend is, dat fondsenwervende organisaties hun campagnes succesvoller, laagdrempeliger en persoonlijker kunnen maken.
-
Goede Doelen missen soms miljoenen aan inkomsten door corona
Door de coronacrisis lopen Nederlandse goede doelen miljoenen euro’s mis. Dat zegt de directeur van branchevereniging Goede Doelen Nederland Margreet Plug tegen het Financieele Dagblad. In april zou het volgens GDN-leden al gaan om tien tot dertig procent minder dan normaal. ‘Het gaat dan al gauw om tientallen miljoenen.’
- Vorige pagina
- 1
- 2
- Volgende pagina