Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Berichten over Dierenbescherming
-
Dieren- en natuurorganisaties hebben sterkste merkkracht onder jongeren
Jongeren tussen de zes en achttien jaar voelen zich het meest verbonden tot goede doelen die actief zijn en de dieren-, natuur- en milieubescherming. Dat blijkt uit de cijfers van het Goede Doelen Merkonderzoek van brand consultant Hendrik Beerda onder een groep van 1.100 jongeren die representatief is voor de Nederlandse jeugd. De Dierenbescherming heeft onder jongeren de sterkste merkkracht.
-
Overwinning voor Wakker Dier en Dierenbescherming: einde plofkip in supermarkt
Nu de Boni als laatste supermarkt heeft toegezegd de zogenaamde ‘plofkip’ in de ban te doen, is in de nabije toekomst alle verse kip in de supermarkt van minstens één Beter Leven-ster van de Dierenbescherming voorzien. Van Albert Heijn tot Aldi en van Dirk tot DekaMarkt: uiterlijk eind 2023 zijn er geen plofkipfilets, -drumsticks of -vleugeltjes meer te koop. Wakker Dier spreekt van een ‘wereldwijde primeur’.
-
Varkens in Nood aan basis sluiting slachthuis Gosschalk
Het slachthuis Gosschalk in Epe heeft haar deuren moeten sluiten. Dat is een beslissing van demissionair minister Schouten (Landbouw) na het zien van schokkende undercoverbeelden die Varkens in Nood openbaar had gemaakt. Op een petitie die voor sluiting van het slachthuis pleitte kreeg de dierenbeschermingsorganisatie ruim 40.000 handtekeningen.