Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Berichten geschreven door Marthe Damman

  • Bolle wangen voor het Longfonds

    20 december 2018

    Bolle wangen, een rood aangelopen gezicht, aderen die langzaam opzwellen. Ronald de Boer heeft er wel eens beter uitgezien. in een reclame voor het Longfonds houdt hij zo lang mogelijk z’n adem in en daagt de rest van Nederland uit hetzelfde te doen.

    Lees meer over "Bolle wangen voor het Longfonds"
  • Ank van Drenth blikt terug op 36 jaar bij de Hartstichting

    8 juli 2016

    Ank van Drenth (65), een van de weinige artsen van de Hartstichting, nam na 36 jaar afscheid. In een gesprek met redacteur Marthe Damman kijkt ze terug. Hoe groot is de impact van de Hartstichting, het goede doel dat al bijna 45 jaar non-stop hamert op het belang van reanimatie door omstanders?

    Lees meer over "Ank van Drenth blikt terug op 36 jaar bij de Hartstichting"
  • De Engelse branche moet meer doen om z'n leven te beteren

    28 maart 2016

    Het probleem van Olive Cooke was dat ze geen nee kon zeggen. Ook niet tegen al die goede doelen die haar brieven bleven sturen of steeds thuis opbelden. Ze had het niet breed, maar ze bleef geven. Zij hebben het veel harder nodig dan ik, zou ze tegen familie en vrienden hebben gezegd als ze weer een groot deel van haar kleine pensioen aan ‘charity’ doneerde, zo berichtten de Engelse tabloids afgelopen zomer.

    Lees meer over "De Engelse branche moet meer doen om z'n leven te beteren"
  • Opleidingen fondsenwerving en filantropie

    1 februari 2016

    De fondsenwervingssector verandert snel. Te lang ging het alleen over fondsenwerving. De laatste jaren wordt steeds duidelijker dat je fondsenwerving niet los kan zien van de doelstellingen. De sector verandert in wat het eigenlijk altijd is geweest: filantropie.

    Lees meer over "Opleidingen fondsenwerving en filantropie"
  • Oneworld: van goed doel naar maatschappelijke onderneming

    17 november 2015

    Tijdschrift OneWorld, ‘magazine over mondiaal denken en groen doen’, leefde veertig jaar van subsidie van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Nu de geldkraan langzaam dichtgaat, wil de ambitieuze redactie in drie jaar tijd veranderen van een goed doel in een maatschappelijke onderneming.

    Lees meer over "Oneworld: van goed doel naar maatschappelijke onderneming"
  • Nienke Teunissen beklom de Kilimanjaro om geld in te zamelen voor War Child

    1 oktober 2015

    Nienke Teunissen, projectmanager fondsenwerving bij War Child, beklom in februari de Kilimanjaro om geld in te zamelen voor oorlogskinderen. Ze kreeg in haar eentje in enkele maanden tijd 7.870 euro bij elkaar. “Je bent pas een echte fondsenwerver als je zelf een keer een actie georganiseerd hebt.”

    Lees meer over "Nienke Teunissen beklom de Kilimanjaro om geld in te zamelen voor War Child"
  • Anticiperen op een nieuwe situatie

    1 september 2015

    Minister Lilianne Ploumen gaat hard bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking. Vanaf 1 januari 2016 verliezen hulporganisaties als Oxfam Novib, Cordaid, Hivos en ICCO een groot deel van hun subsidie. Vijf vragen aan enkele betrokken partijen.

    Lees meer over "Anticiperen op een nieuwe situatie"
  • De wereld achter de kledingcontainers

    1 juni 2015

    Vroeger in zakken aan de straat, de laatste jaren steeds meer in grote containers. In Nederland wordt al zo’n veertig jaar kleding ingezameld voor ‘het goede doel’. Een beproefde methode die wellicht passé lijkt, maar waar nog steeds aan te verdienen valt, al is het er met de jaren niet makkelijker op geworden. 

    Lees meer over "De wereld achter de kledingcontainers"
  • IF lanceert Richtlijn Werving Nalatenschappen

    15 augustus 2012

    Na een lange voorbereiding en diverse bijeenkomsten met betrokkenen heeft het IF afgelopen september de richtlijn Werving Nalatenschappen gepubliceerd.

    Lees meer over "IF lanceert Richtlijn Werving Nalatenschappen"
  • "Want ik ben inmiddels overleden"

    15 augustus 2012

    Na een succesvolle poster- en televisiecampagne die startte in september 2011, is de bekendheid met de dodelijke zenuwziekte ALS gestegen naar 86 procent. Tijd voor de tweede stap, zegt directeur Eric Nolet van Stichting ALS: een directmailactie die in september huis aan huis wordt verspreid.

    Lees meer over ""Want ik ben inmiddels overleden""
Close