Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Jolan van den Broek (Rutgers/Dance4Life) over fondsenwerving

11 oktober 2021

In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwervers centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Deze keer: de ervaren manager communicatie en fondsenwerving Jolan van den Broek met een indrukwekkende carrière, sinds april Manager Communicatie en Fondsenwerving bij Rutgers en Dance4Life. 'Authentieke fondsenwerving is mijn stokpaardje geworden.'

Jolan van den Broek, Manager Communicatie & Fondsenwerving bij Rutgers en Dance4Life.
Jolan van den Broek, Manager Communicatie & Fondsenwerving bij Rutgers en Dance4Life.

door Joëlla Angenent

Hoe ben je in de goededoelensector terechtgekomen?

‘Als kind was ik een wereldverbeteraar; de zeehondjes redden, vluchtelingen helpen en alle ziekte moest de wereld uit. Maar waar begin je dan? Ik kon niet kiezen. Mijn ouders waren altijd heel bewust bezig met het geven aan goede doelen. Eens in de zoveel tijd pakten ze dan alle brieven en folders die goede doelen ons hadden opgestuurd erbij en keken ze heel bewust waar het geld heen zou gaan. Bovendien was mijn vader vrijwilliger bij VluchtelingenWerk en daardoor had ik regelmatig een vluchteling aan de telefoon die zijn hulp nodig had. Misschien stuurde die opvoeding me onbewust wel richting de sector want mijn eerste baan als fondsenwerver was bij VluchtelingenWerk.’

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen:

https://www.fondsenwerving.nl/vf-account-maken

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Dance4life Over fondsenwerving Vf 23-4 Jolan van den Broek Rutgers

Joëlla Angenent

Joëlla is eigenaar van tekstbureau Jotexto, waar ze in opdracht voor bedrijven en websites creatieve ideeën uitwerkt tot journalistieke en commerciële teksten. Ze behaalde in 2008 haar Bachelor Sociologie aan de Rijksuniversiteit Groningen, waarna ze ook een Master Journalistiek afrondde. Voor de oprichting van Jotexto werkte ze onder andere voor regiotitels van de Holland Media Combinatie, waar ze zich ook met vormgeving, fotografie en sociale media bezighield.

Wekelijksenieuwsbrief

Vond je dit een goed verhaal? Wil je meer van dit soort artikelen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close