Een gezamenlijke campagne van heel veel goede doelen. Het was in de jaren 90 een keer geprobeerd om vrijwilligers landelijk in het zonnetje te zetten. Maar de collectieve steun van de goede doelen die daarvoor nodig was, bleek er toen nog niet te zijn.
Maar de nalatenschappenexperts van deze goede doelen lukte het wel: KWF Kankerbestrijding, Hartstichting, Leger des Heils, Dierenbescherming, Artsen Zonder Grenzen, KNRM, Unicef, Greenpeace, WWF Nederland en SOS-Kinderdorpen. Ze kwamen al langere tijd bijeen om over nalatenschappenwerving te spreken en ervaringen uit te wisselen. Dat mondde uit in het plan een gezamenlijke campagne op te zetten. Het doel is dat meer mensen goede doelen opnemen in hun testament. In goed overleg met brancheorganisatie Goede Doelen Nederland werden alle wensen en ideeën op papier gezet. Na twee jaar voorbereidingen werd het plan gepresenteerd aan de leden van Goede Doelen Nederland. Het idee werd positief ontvangen en bij de start hadden zich meteen al 89 goede doelen aangesloten. De eerste drie jaar van Toegift zijn achter de rug. Voor harde resultaten heb je bij nalatenschappen een langere periode nodig. Maar we zijn toch nieuwsgierig naar de campagne en de opgedane ervaringen met de samenwerking.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!