Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Berichten over WWAV
-
WWAV wordt onderdeel van de Happy Horizon groep
WWAV en Happy Horizon gaan de krachten bundelen. De twee organisaties hopen elkaar te versterken: WWAV kan haar diensten voor goede doelen extra digitale kracht bijzetten en Happy Horizon voegt de bewezen expertise toe van een in non-profits en goede doelen gespecialiseerd agentschap.
-
NDP: Door coronacrisis ingezette duikeling donateursvertrouwen zet door
In juni was het donateursvertrouwen, zoals gemeten door WWAV, het CBF en onderzoeksbureau Kien, al aan een duikeling begonnen. De daling is de afgelopen drie maanden verder doorgezet: donateurs zijn nog pessimistischer geworden over hun eigen geefgedrag en het Nederlandse geefklimaat. Het donateursvertrouwen is in september bepaald op -20, blijkt uit de resultaten van de enquête onder het Nederlandse Donateurspanel (NDP). Het panel is ook gevraagd naar hun toekomstbeeld voor 2025 en hun vertrouwen in bepaalde maatschappelijke instanties.
-
NDP: Donateursvertrouwen geraakt door corona, maar niet heel hard
Ondanks het feit dat de wereld op zijn kop staat door de coronacrisis, lijkt het donateursvertrouwen niet zo hard geraakt. Dat blijkt uit de antwoorden van het Nederlands Donateurspanel van WWAV, Kien en het CBF. In vergelijking met het consumentenvertrouwen, gepeild door het Centraal Bureau voor de Statistiek, daalt het donateursvertrouwen veel minder snel. Ook kijkt het NDP deze meting naar nalatenschappen en benaderingswijzen.
-
NDP: tot uitbraak coronacrisis steeg donateursvertrouwen
Tot de uitbraak van de coronacrisis is het donateursvertrouwen het afgelopen kwartaal gestegen. Dat blijkt uit de resultaten van de recentste enquête aan het Nederlands Donateurspanel van WWAV en het CBF, in samenwerking met onderzoeksbureau Kien. Uit de aanvullende vragen van deze periode blijkt dat één op tien mensen bereid is een deel van het ontvangen vakantiegeld aan goede doelen te schenken en twee-derde als donateur invloed wil hebben op de keuzes van goede doelen.
-
Corona-Geef-Monitor WWAV: weinig mensen overwegen aanpassing geefgedrag
Marketingbureau voor goede doelen WWAV heeft in samenwerking met Reinier Spruit van Fondsenwerving.blog en de marktonderzoekers van Kien het sentiment rondom corona en het geefgedrag aan goede doelen te peilen. Ze legden een groep van 403 mensen een enquête voor, waaruit onder andere blijkt dat 68 procent van de respondenten niet van plan is om het geefgedrag aan te passen.
-
NDP: zeven op tien mensen gebruikt QR-codes, donateursvertrouwen zakt licht
Bij de recentste enquête onder het Nederlandse Donateurspanel is, naast het gebruikelijke donateursvertrouwen, gevraagd naar het gebruik van QR-codes. Uit het onderzoek blijkt dat zeven op de tien mensen in 2019 gebruik hebben gemaakt van een scanbare code. De bereidheid om QR-codes te gebruiken om te doneren is echter nog niet zo hoog.
-
NDP: Vertrouwen in spelers filantropische sector zakt terwijl consumenten- en donateursvertrouwen schommelen
Het consumenten- en donateursvertrouwen hebben het laatste kwartaal kleine schommelingen doorgemaakt. Dat blijkt uit de resultaten van de recentste enquête aan het Nederlands Donateurspanel van WWAV en het CBF. Ook is het percentage respondenten wat vertrouwen heeft in de spelers in de filantropische sector teruggelopen ten opzichte van 2016.
-
NDP: donateursvertrouwen hoog, veel onduidelijkheid privacywet
Nooit eerder was het donateursvertrouwen zo hoog als afgelopen kwartaal, blijkt uit de resultaten van de recentste enquête van WWAV en het CBF. De index is met een waarde van -5 echter nog steeds negatief. Het vorige hoogtepunt lag op -6, dat in 2007 werd behaald.
-
Donateursvertrouwen blijft stabiel ondanks kelderend consumentenvertrouwen
Voor het eerst staan de pieken en dalen van het donateursvertrouwen niet grofweg gelijk aan de consumentenvertrouwen-index. De geefbereidheid heeft niet te lijden onder het kelderende consumentenvertrouwen, blijkt uit de resultaten van de recentste enquete van WWAV en het CBF aan het Nederlands Donateurspanel. De index donateursvertrouwen, die aangeeft hoe bereid mensen zijn aan goede doelen te geven, verandert met een daling van -7 naar -9 nauwelijks ten opzichte van de vorige meting.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- Volgende pagina