Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Berichten over Kort & Goed
-
Sponsorloop rondom Nijmeegse Vierdaagse haalt nu al bijna half miljoen op
Ook dit jaar hebben veel Vierdaagselopers geld opgehaald met hun lange, zware tocht in Nijmegen en omgeving. Bijna vijfhonderd wandelaars lieten zich via De 4Daagse Sponsorloop sponsoren om geld op te halen voor een goed doel naar keuze. Samen haalden ze al €487.176 op, terwijl de teller nog steeds loopt. Meer dan tweehonderd goede doelen gaan de vruchten plukken van de actie van de wandelaars
-
Vormgever Vakblad fondsenwerving wint European Design Award
Grafisch ontwerper Dana Dijkgraaf is bij de European Design Awards in de prijzen gevallen. Ze mocht op 8 juni 2019 tijdens het European Design Festival in Warschau een Gouden award in ontvangst nemen in de categorie Brochure.
-
Ruim tweehonderd topstudenten ontvangen buitenlandbeurs Cultuurfonds
234 topstudenten hebben op kosten van het Cultuurfonds een buitenlandbeurs (een financieel duwtje in de rug om aan een prestigieuze buitenlandse universiteit te kunnen studeren) mogen ontvangen. Gezamenlijk waren de beurzen goed voor bijna drie miljoen euro, een miljoen meer dan vorig jaar. Het maakt het Cultuurfonds de grootste particuliere beurzenverstrekker van Nederland.
-
EESC wil gunstige omgeving voor filantropie creëren
Het Europees Filantropie Manifest (bestaande uit DAFNE en EFC) heeft positief gereageerd op het recente adviesrapport van het Europees Economisch en Sociaal Comité (EESC), getiteld ‘Het onontgonnen potentieel van Europese filantropie’. In het advies roept het orgaan op om ‘een gunstige omgeving voor filantropie tot stand te brengen, in lijn met de EUvrijheden en fundamentele rechten’, de toegevoegde waarde die de filantropie kan hebben te erkennen en ‘filantropie te promoten als een manier waarop sociale actie getoond wordt.’
-
Stedelijk Museum Schiedam is meest publieksvriendelijk en kan museumdroom werkelijkheid maken
De BankGiro Loterij Museumprijs 2019 is gewonnen door het Stedelijk Museum Schiedam. Het museum kreeg 39% van de stemmen en troefde daarmee het Van Abbemuseum uit Eindhoven (31%) en het Museum Rotterdam (30%) af. Het Stedelijk Schiedam is daarmee het meest publieksvriendelijke museum van 2019. Het museum krijgt een geldbedrag van 100.000 euro, waarmee het zijn ‘museumdroom’ kan realiseren.
-
UNICEF: 'MKB doneert vaker deel opbrengst aan goede doelen'
Het midden- en kleinbedrijf (mkb) staat steeds vaker open om een deel van de opbrengst te doneren aan maatschappelijke organisaties, ziet UNICEF Nederland. Het afgelopen jaar hebben zij steeds vaker hun handen ineengeslagen met kleine samenwerkingspartners, vertelt de non-profit aan De Ondernemer.
-
CBF presenteert tussentijdse evaluatie Erkenningsregeling
De stuurgroep Erkenningsregeling van het CBF heeft een tussentijdse evaluatie gedaan om te kijken hoe goed de nieuwe regelingen in de praktijk werken. Op de uitgebreide evaluatie moet nog even gewacht worden: die verschijnt in 2021. Er kunnen dan ook geen bindende conclusies getrokken worden over bijvoorbeeld het publieksvertrouwen.
-
Britse nalatenschappenorganisatie ‘Remember A Charity’ onderzoekt markt nalaten
Britse nalatenschappenorganisatie ‘Remember A Charity’ schreef in april van dit jaar een rapport over het onderzoek dat zij hebben gedaan naar de markt voor nalatenschappen in het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek moest inzicht geven in de kansen en uitdagingen die nalatenschappen hebben in de huidige markt. Het onderzoek is volgens het Centrum Nalatenschappen ook voor Nederland interessant, aangezien de Britse markt vaak als voorloper voor de Nederlandse geldt.
-
Van der Weijden volbrengt alle 196 kilometer Elfstedenzwemtocht, haalt 3,9 miljoen euro op
Het is hem gelukt. Waar het vorig jaar nog misging in het Friese dorpje Burdaard, op 163 kilometer van het startpunt, klom hij dit jaar pas in Leeuwarden uit het water. Onthaald door zijn medezwemmers en honderden bezoekers op de kant kon hij, na ongeveer 74 uur zwemmen, op de rode knop drukken en het eindbedrag tevoorschijn laten springen. De teller stopte op 3.910.763,11 euro: 1,4 miljoen euro meer dan vorig jaar. Daarna kon er nog een aantal dagen gedoneerd worden, wat ook nog ruim 2 miljoen euro opleverde.
-
DDMA: Open- en klikratio’s mailingcampagnes niet beïnvloed door invoering AVG
Mailingcampagnes hebben niet te lijden onder de introductie van de nieuwste privacywet (AVG). De gemiddelde open ratio’s (COR) zijn van e-mails contant gebleven, terwijl de gemiddelde klikratio’s (zowel click-through-rate (CTR) als click-to-open (CTO)) zelfs een beetje stegen. Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek van data- en marketingbranchevereniging DDMA, de E-mail Benchmark. Het onderzoeksbureau keek, in samenwerking met Vision2B, naar de prestaties van 4,2 miljard e-mails en 167.000 campagnes, allen uitgevoerd in het recentste kalenderjaar.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 18
- 19
- 20
- ...
- 26
- Volgende pagina