De BankGiro Loterij is een van de officiële sponsoren van het Eurovisie Songfestival in mei 2020. Ze verbinden zich aan het evenement als Nationaal Partner. Deelnemers van de loterij voor kunst en cultuur maken vanaf nu kans om tickets voor een van de (finale)shows in Rotterdam te bemachtigen.
Geert Friebel, hoofd Marketing en Partnerships bij de BankGiro Loterij, licht toe waarom de cultuurloterij zich aan ’s werelds grootste live evenement heeft verbonden: ‘Wij willen bijdragen aan deze showcase voor Nederlandse creativiteit en innovatie. Met dit partnerschap kunnen we niet alleen een bijdrage leveren aan dit wereldevent, maar zullen ook deelnemers van de BankGiro Loteirj dit unieke muziekfestival kunnen bijwonen.’ Volgens Friebel sluit de samenwerking naadloos aan bij de missie van de loterij: cultuur levend en toegankelijk houden.
‘We zijn blij dat we de BankGiro Loterij als eerste Nationaal Partner kunnen verwelkomen,’ reageerde de Executive Producer van het liedjesevenement, Sietse Bakker. ‘Met dit evenement willen we mensen verbinden; een ambitie die bij uitstek past bij de BankGiro Loterij, die ook gelooft in de verbindende kracht van cultuur. Samen gaan we proberen een nog breder publiek te bereiken.’