Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Berichten over Goede Doelen Nederland
-
Deze zes organisaties maken kans op een Impact Challenge Award 2021
De jury van het Impact Challenge Award heeft de zes finalisten bekend gemaakt. Zij strijden in twee categorieën tegen elkaar voor de prijs voor de meest inspirerende leerervaring op het gebied van impactgericht werken. Niketan, Blijdschap Voor De Dieren en Wakibi zijn de kanshebbers in de categorie baten tot een half miljoen. Simavi, Fier en het Longfonds strijden voor de prijs in de categorie baten vanaf een half miljoen.
-
EFA zoekt Nederlandse deelnemers Europees COVID-19 onderzoek
Welke invloed heeft de pandemie gehad op Europese non-profits en wat betekent dat voor fondsenwerving en doelbesteding? Dat is de hoofdvraag die fondsenwerversnetwerk European Fundraising Association (EFA) wil beantwoorden met een enquête. Ze vragen ook Nederlandse organisaties om eraan mee te doen.
-
Inschrijvingen Impact Challenge Award geopend
Toezichthouder goede doelen CBF en Goede Doelen Nederland organiseren dit jaar weer de uitreiking van de Impact Challenge Award; een prijs voor goede doelen die een bijzondere ontwikkeling op het gebied van impactgericht werken hebben gemaakt. Dit jaar worden er twee Awards uitgereikt: een voor Erkende goede doelen met baten onder de 500.000 euro, en een voor Erkende goede doelen met meer dan een half miljoen aan baten.
-
Sectoronderzoek GDN: cijfers grote goede doelen stabiel
De inkomsten en doelbesteding van grote goede doelen zijn ondanks de coronacrisis stabiel gebleven. Dat blijkt uit de eerste resultaten van het jaarlijkse sectoronderzoek van branchevereniging Goede Doelen Nederland (GDN) naar de ontwikkelingen wat betreft inkomsten en bestedingen. GDN nam 26 grote goede doelen onder de loep.
-
Versoepelingen coronaregels geven meer ruimte aan huis-aan-huiswerving
Stichting Regulering Huis-aan-Huis Werving (Stichting RHAHW) heeft het protocol voor huis-aan-huiswerving versoepeld. De stichting die door-to-door werving reguleert heeft daartoe besloten als gevolg van de versoepeling van de coronamaatregelen door de overheid op 28 april.
-
Brancheorganisaties stuurden brief aan informateur Tjeenk Willink
Om aandacht te vragen voor de positie van de goededoelensector in Den Haag heeft Goede Doelen Nederland samen met de SBF-partners op 15 april een brief gestuurd aan de informateur, Herman Tjeenk Willink. In de brief beschrijft de branchevertegenwoordiging onder andere hoe belangrijk het is om maatschappelijke en sociale problemen die het gevolg zijn van corona de kop in te drukken en pleit het voor minder beperkende wet- en regelgeving.
-
Campagne Goede Doelen Nederland en SBF voor pro-filantropie overheidsbeleid
Goede Doelen Nederland en de SBF-partners willen dat filantropie een prominentere plek krijgt in politiek Den Haag. Met een nieuwe campagne maken de brancheorganisaties het nieuw te vormen kabinet duidelijk hoe en waarom Nederlanders de ruimte moeten krijgen om bij te dragen aan maatschappelijke ontwikkelingen. De campagne wordt eind april gelanceerd.
-
Eerste Kamer stemt in met introductie opt-in Telecommunicatiewet
De Eerste Kamer heeft op dinsdag 9 februari ingestemd met de nieuwe Telecommunicatiewet zoals deze op 26 januari in de Tweede Kamer werd aangenomen. Mede omdat de wetswijziging met algemene stem was aangenomen in het Lagerhuis stond het in de Senaat op de agenda als hamerstuk. De ingangsdatum voor het opt-in systeem is bepaald op 1 juli 2021, maar het zou ook nog uitgesteld kunnen worden naar 1 januari 2022.
-
Marc Petit treedt terug als bestuurslid van Goede Doelen Nederland
Marc Petit treedt per februari 2021 terug als bestuurslid van Goede Doelen Nederland. Hij was sinds mei 2018 directeur van Nederland Filantropieland, dat vorig jaar samenging met Goede Doelen Nederland. Hij werkte in de nieuwe opzet als bestuurslid aan het zorgvuldig vervlechten van de programma’s van de beide organisaties.
-
Branche richt Stichting RHAHW op voor regulering huis-aan-huiswerving
Goede Doelen Nederland, toezichthouder CBF en de brancheverenigingen van wervingsbureaus (VFN en DDDN) hebben medio november de Stichting Regulering Huis-aan-Huis Werving opgericht. Stichting RHAHW gaat het wervingsrooster beheren en kan daarmee werving aan de deur reguleren. Verder zal de stichting de kwaliteit van de werving waarborgen en helpen met het verspreiden van de inhoud van het wervingsrooster.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 3
- 4
- 5
- ...
- 7
- Volgende pagina