Het werven van begunstigers in het bedrijfsleven is voor veel fondsenwervende organisaties nog altijd een uitdagende klus. Daarom geeft Jesse Oude Egberink van Van Dooren Advies (VDA) de komende nummers een inkijkje in het wervingsproces. In elk artikel gebruikt hij daarbij een voorbeeld dat hij en zijn collega’s in hun werk voorbij hebben zien komen. In dit artikel: de zoektocht naar een potentiële bedrijfspartner, met als casus de Koninklijke Hondenbescherming, met wie VDA tussen 2018 en 2023 samenwerkte.
Bedrijven vormen zonder twijfel de minst voorspelbare doelgroep binnen de fondsenwerving. De kans om veel tijd kwijt te zijn aan doodlopende sporen is groot. Toch is het werven van financiering bij bedrijven meer dan de moeite waard, alleen al om het feit dat bedrijven in 2020 goed waren voor 2,2 miljard aan sponsoring en giften (bron: Geven in Nederland 2022). Een samenwerking biedt in potentie meer dan alleen financiële middelen, het geeft bijvoorbeeld ook de uitgelezen kans om de missie van je organisatie onder een breder publiek te verspreiden.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!