Marc van den Tweel, destijds bestuurder bij Natuurmonumenten, actualiseerde voor zijn boek eerder verschenen columns en vulde deze aan met niet eerder gepubliceerde teksten. Op beschouwende wijze met lichtvoetige toon brengt Van den Tweel zijn visie en opinie voor het voetlicht. Een van de centrale thema’s is de wereld van impact en marketing. Van den Tweel legt met speels gemak vaak een parallel tussen Amerika en Nederland en tussen de wereld van het maatschappelijk middenveld en die van de politiek en het bedrijfsleven en/of mkb. Uit het boek duikt het beeld op van een gepassioneerde bestuurder met grote kennis van fondsenwerving.
De auteur beschrijft diverse dilemma’s: over transparantie, klantgedrevenheid, de degelijkheid van onderzoek door goede doelen en de celebrity CEO. Hij pleit ervoor om te kijken naar de feiten en met een onderzoekende en onbevooroordeelde geest te functioneren. Veel columns zetten aan tot nadenken, in het boek soulsearching genoemd.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!
Of registreer je gratis om dit artikel te lezen:
Gerelateerde berichten
-
29 juni 2021
Marc van den Tweel: Een bestuurder met verstand van fondsenwerving
Lees meer over "Marc van den Tweel: Een bestuurder met verstand van fondsenwerving"