Op de Vakdag fondsenwerving 2023 zal een grote variatie aan workshops worden gehouden. Deze zetten we in aanloop naar de dag, op 26 september, in de spotlights. Vandaag de laatste drie sessies: een panel over Mijn eenmalige gift, interesse naar engagement vertalen met multi channel donor journeys en hoe Save the Children werft met Salesforce.
De kracht van Mijn eenmalige gift
Sprekers: Margreet Plug (Goede Doelen Nederland), Arné Dutij (Mailtraffic), Jane van den Berg (Stichting DierenLot) en Tjaard Burger (Unisys)
Vanaf 1 juni kan de Acceptgiro als betaalmiddel niet meer worden gebruikt om een eenmalige gift aan goede doelen over te maken. Daarom hebben goede doelen, op initiatief van Mailtraffic en ondersteund door Goede Doelen Nederland, een alternatief ontwikkeld: Mijn eenmalige gift. Hiermee kunnen donateurs net zo veilig, betrouwbaar en makkelijk goede doelen blijven steunen. Inmiddels werken ruim 150 goede doelen met Mijn eenmalige gift en hebben zo’n 85 goede doelen de verwerking uit handen gegeven van Unisys.
Margreet Plug gaat in op de keuzes die in de ontwikkeling van Mijn eenmalige gift zijn gemaakt om de betrouwbaarheid en het gemak voor de donateur te waarborgen. Hoe heeft Goede Doelen Nederland dit als brancheorganisatie geborgd en wat is gedaan om Mijn eenmalige gift te introduceren bij donateurs.
Arné Duitij (initiatiefnemer) licht toe waar we nu staan, een half jaar nadat Mijn eenmalige gift voor het eerst op de deurmat bij donateurs viel. Hij deelt de eerste resultaten, gaat in op de verwachtingen voor de toekomst en licht toe welke aanpassingen nog zijn gedaan.
Jane van den Berg van stichting Dierenlot is één van de deelnemers van Mijn eenmalige gift. Zij vertelt hoe de mailings zijn ingericht en wat dit tot nu toe heeft opgeleverd. Hoeveel bonnen zijn ingestuurd en wat was de respons.
Tjaard Burger van Unisys licht toe wat zij zien aan ingestuurde bonnen en geeft goede doelen leerpunten mee. Zo’n 85 goede doelen hebben de verwerking van Mijn eenmalige gift uit handen gegeven bij Unisys. Unisys verwerkt al jaren voor vrijwel alle Nederlandse banken betaalopdrachten (tot voor kort de Acceptgiro en nog altijd de overschrijfkaarten). Goede Doelen Nederland heeft met Unisys een overeenkomst gesloten met gunstige tarieven.
Fondsen werven met Salesforce
Spreker: Jeroen Beelen (Save the Children)
In deze sessie zal Jeroen Beelen je meenemen in het proces van fondsen werven met Salesforce. Hoe segmenteer je je donateurs en bouw je een 360-graden beeld op? En wat is het geheim van de succesvolle, data-gedreven online campagnes van Save the Children?
In de week van 11 september starten de voorinschrijvingen voor de Vakdagsessies!
DIY: Effectieve Multi Channel Donor Journeys - van interesse naar engagement
Spreker: Martijn Merkens (Procurios)
Martijn Merkens laat in deze demo zijn hoe je interesse naar engagement kan vertalen met behulp van donor journeys die over meerdere kanalen worden ingezet. Laat engagement voor je werken!