Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Communicatie
-
De rijkdom van emoties
Het is een kwestie van tijd voor AI mijn baan overneemt. Ik heb me ertegen verzet, maar het is zinloos: alles wat ik kan, kan AI beter, sneller en goedkoper. Eigenlijk is er maar één ding wat kunstmatige intelligentie niet kan en dat is voelen. AI heeft geen emoties. Maar wat zijn dat eigenlijk, emoties? En wat heb je eraan?
-
Van logo naar verhaal: een scherpere, frissere identiteit voor 11.11.11
Vier op de vijf Vlamingen kent 11.11.11, een cijfer om trots op te zijn. Maar het merk van deze gevestigde middenveldorganisatie verliest potentieel aan kracht. De organisatie sleept een oubollig, soft en liefdadig imago mee dat niet meer strookt met de beoogde impact. Ook neemt de instroom aan nieuwe schenkers en vrijwilligers af. Katrien Heughebaert schetst hoe 11.11.11 tot een nieuw verhaal is gekomen.
-
Je projectdoelgroep als marketingkracht: zo word je favoriet onder Gen Y en Z
Veel non-profitorganisaties kampen met een vergrijzend donorbestand. Om de jongere generatie te bereiken is niet alleen een nieuwe manier van communiceren nodig, maar moet ook het narratief op de schop. Een doelgroepgedreven aanpak biedt uitkomst, schrijft communicatie-expert Sietske Broekhuizen.
-
QuickScans van fondsenwervingprogramma’s: nalatenschappen, major- en middledonorwerving
De Vakdag fondsenwerving is dé plek voor fondsenwervers om kennis op te doen en ervaringen en tips uit te wisselen. Veel deelnemers komen er ook om nieuwe inspiratie en energie op te doen om daarmee weer volop aan de slag te gaan met het verder verbeteren van de fondsenweving van hun organisatie. Hans Broodman en Willemijn Bergsma bespreken de resultaten van de quickscans die in de Royal Bar werden ingevuld.
-
Bedanken bevordert de loyaliteit van donateurs
Bedanken is belangrijk om de relatie met donateurs te behouden. Maar is bedanken ook onderdeel van de fondsenwervende strategie bij goede doelen en maatschappelijk-culturele organisaties? Vakblad fondsenwerving inventariseerde een aantal voorbeelden en vroeg drie fondsenwervers naar hun visie op bedanken.
-
Column 25 jaar Vf: Legacy van Jaap Zeekant
Een terugblik op 25 jaar Vakblad fondsenwerving kan niet zonder Jaap Zeekant te benoemen.
-
Donateurs bellen: hoe kies je een bureau?
Waar het gaat om het uitbesteden van outbound telefonische fondsenwerving zijn twee soorten goede doelen te onderscheiden. Er zijn er die gaan voor het beste bureau. En er zijn er die gaan voor de beste prijs. Beide benaderingen zijn gecompliceerder dan het lijkt. Jeroen Hogenhout vindt het de hoogste tijd om hier eens in te duiken.
-
Tien ingrediënten voor de perfecte post op LinkedIn
Voor goededoeleninstellingen is LinkedIn meestal niet het belangrijkste onlinemarketingkanaal. Toch kan LinkedIn wel degelijk interessant zijn voor fondsenwervers. Met meer dan tien miljoen accounts is het een van de grootste socialemediakanalen in Nederland en België.
-
De bouwstenen voor een sterke direct mailingbrief
Een goede fondsenwervende mailingbrief kun je op wel duizend-en-een manieren schrijven. Juist dat maakt het vaak zo lastig. Want hoe weet je zeker dat je het goed doet? Kan het niet nóg beter? En moet die ene alinea er nu wel of niet in? Wil je voor zeker gaan, kies dan voor de standaardindeling van een direct mailingbrief. Die bestaat uit een pakkende intro, een beschrijving van het probleem, een beschrijving van de oplossing en een giftvraag.
-
Donateursservice: centraal in de organisatie
Steeds vaker gebruiken fondsenwervers de stelling: ‘Het behouden van een donateur is goedkoper dan het werven van een nieuwe.’ Er komt steeds meer besef dat het de moeite loont om te investeren in die donateur. Wat nog wel vaak ontbreekt is het inzicht dat de telefonische contacten met die donateur een verantwoordelijkheid zijn van de gehele organisatie, niet alleen van de donateursservice.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- Volgende pagina