Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Werving
-
Crowdfunding tijdens de coronacrisis: de stand van zaken
In tijden van crisis is de crowdfundingsmarkt niet onaangeroerd gebleven. Ten opzichte van vorig jaar is er in Nederland twaalf procent minder geld via crowdfunding opgehaald in de eerste helft van 2020. In totaal gaat het om 178 miljoen euro, in vergelijking met 203 miljoen euro in het eerste deel van 2019. Dat blijkt uit onderzoek van het platform Crowdfundingcijfers.nl. Het is voor het eerst in jaren dat het bedrag dat aan crowdfundingprojecten wordt besteed terugloopt, mede doordat ondernemingen minder vaak voor crowdfunding kiezen.
-
Nederlandse Hartstichting collecteert digitaal, in plaats van huis-aan-huis
De Coronacrisis heeft een aantal landelijke huis-aanhuiscollectes onmogelijk gemaakt. Hoewel er wordt nagedacht over inhaalmogelijkheden, is dat een bittere pil voor de goede doelen in kwestie. Niet alleen vallen er belangrijke inkomsten weg, maar het is ook teleurstellend voor de tienduizenden collectanten die er klaar voor waren zich voor hun doel in te zetten. Dit jaar komen deze ambassadeurs van hun goede doel niet aan de deur.
-
Danny van Soest over fondsenwerving: Het tijdperk van structurele gevers lijkt voorbij
In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwervers centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Deze keer: Danny van Soest, Marketing Data Analist bij World Animal Protection Nederland.
-
Tik ‘n Euro: Hoe digitale actieweek Fonds Gehandicaptensport 132.000 euro ophaalde
Er kon met de uitbraak van de coronacrisis een dikke streep door de plannen van het Fonds Gehandicaptensport om met haar 9.000 collectanten langs de deur te gaan. Daarmee verdween ook vijf ton in de begroting als sneeuw voor de zon, maar kwam er met Tik ’n Euro wel een geheel nieuwe campagne voor in de plaats. ‘Misschien dat we de onze collectanten van aankloppen naar aantikken kunnen krijgen’? Het resultaat: toch nog een opbrengst 132.000 euro.
-
Experts over Geven in Nederland deel 3: Henk de Graaf
Nadat de financiering alsnog was rondgekomen, verscheen onlangs met enige vertraging het onderzoek Geven in Nederland 2020. Het is een uitgebreid en grondig onderzoek over het geefgedrag in 2018, dat de moeite van het lezen meer dan waard is. Voor een goed begrip: dat was dus voor de coronacrisis. We vroegen enkele specialisten om commentaar te leveren op de zaken die hen opvielen. Vandaag deel 3: Henk de Graaf over nalatenschappen.
-
Wel testamentdrukte bij notarissen, maar niet bij goede doelen
De statistiek van coronaoverledenen is het dagelijkse hoogtepunt van de nieuwsvoorziening. Iedereen wordt nu voortdurend herinnerd aan zijn of haar sterfelijkheid. Voor veel mensen aanleiding om zich te bezinnen op hun nalatenschap
-
De 100-jarige die met een sponsorloop 35 miljoen ophaalde
Ken je het verhaal van Captain Tom? Deze Britse held uit de Tweede Wereldoorlog was 99 toen de corona-crisis uitbrak.
-
Gevolgen coronacrisis voor nalatenschappenwerving in het Verenigd Koninkrijk (ENG)
Covid-19 could impact on legacies via a range of quite separate mechanisms. Over the next five years, the most direct impact on the legacy market is likely to be through one or more of the following.
-
De donor-werft-donoractie van Sanquin
In de wet staat dat Nederland zelfvoorzienend moet zijn in bloedproducten. Dat moet gebeuren op basis van vrijwillig en belangeloos afgestaan bloed. De divisie Bloedbank van Sanquin zorgt voor het behoud en de werving van donoren. Afgelopen november introduceerde Sanquin een nieuwe manier van donorwerving; de donor-werft-donorcampagne ‘Sint hier ben ik’.
-
Natuurmonumenten hield in 2019 laatste collecte
Natuurmonumenten heeft in 2019 zijn laatste landelijke huis-aan-huiscollecte georganiseerd. Als je de jaarverslagen bekijkt en de lijn van de collecteopbrengsten de laatste jaren naar beneden ziet gaan, lijkt het een logische beslissing. In 2018 bracht de collecte € 630.000 op, een achteruitgang ten opzichte van het jaar daarvoor met ongeveer tien procent. We spraken erover met Barbara Hellendoorn, sinds anderhalf jaar manager Marketing & Communicatie bij Natuurmonumenten.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 4
- 5
- 6
- ...
- 10
- Volgende pagina