Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Berichten over Jeroen de Rooij
-
Vakdag 2023 - Workshops: Datagedreven werving, het grotere publiek bereiken, digitale mobiele collecte & waarom digitalisering (nog) niet werkt
Op de Vakdag fondsenwerving 2023 zal een grote variatie aan workshops worden gehouden. Deze zetten we in aanloop naar de dag, op 26 september, in de spotlights. Vandaag de volgende vier sessies: de digitale mobiele collecte, effectief en betaalbaar het grote publiek bereiken, datagedreven werving bij het Rode Kruis en de belofte van digitalisering.
-
Vakdag 2022: Workshops - 'Samenwerken of concurreren?' en 'Cashen of crashen'
Vandaag kunnen we opnieuw een aantal workshops die tijdens de nieuwe Vakdag fondsenwerving worden gehouden aankondigen. Tijdens de Vakdag, georganiseerd door Vakblad fondsenwerving en Goede Doelen Nederland, kan je sessies over de spanning tussen samenwerken en concurreren, en de uitdagingen die het betalingsverkeer aan goede doelen stelt volgen.
-
Derde Vakblad fondsenwerving van 2021 verschijnt morgen
Volgende week valt alweer het derde Vakblad fondsenwerving van 2021 op je deurmat. Met ook deze keer 48 pagina’s vol kennis en achtergrond over de non-profitsector. Aanstaande dinsdag 29 juni is het blad ook te lezen in de Vf-app en verschijnen de eerste artikelen weer online. Met deze keer: aandacht voor Marc van den Tweel die afzwaait bij Natuurmonumenten, een duik in de corporate partnerships van het Rode Kruis en een kijkje achter de schermen bij de eerste Gratis Testament Maand.
-
Tweede Vakblad fondsenwerving van 2021 verschijnt op 4 mei online en in app
Een dezer dagen valt het tweede Vakblad fondsenwerving van 2021 op je deurmat. Aanstaande dinsdag 4 mei is het blad ook te lezen in de Vf app en verschijnen de artikelen ook weer online. In editie twee van dit jaar gaan we in gesprek met kersverse professor Pamala Wiepking, nemen we een kijkje achter de schermen bij de naamsverandering van het voormalige Light for the World Nederland én hebben we het over strategieën om customer engagement te verhogen.
-
MIC webinar: hoe interactie je helpt met profielverrijking en het vergroten van opbrengsten
In de week van 8 maart hield Jantje Beton haar jaarlijkse landelijke collecte. Naast mobiele journeys zetten zij ook chat voor hun mobiele collecte in. Na iedere mobiele donatie werd met behulp van interactieve chat een dialoog gestart met de anonieme donateur, met als doen om zoveel mogelijk persoonsgegevens en opt-ins te verzamelen voor ‘de Speelbeweging’ van Jantje Beton.
-
Maricken Hengeveld nu ook Managing Director van MIC
Marketing Directeur Maricken Hengeveld van MIC neemt per 1 februari 2021 ook de rol van Managing Director voor haar rekening. Ze volgt Hans Osnabrugge op, die als co-founder aan de start stond van het bureau dat sociale impact vergroot met behulp van mobiele donor journeys. Hij blijft zijn kennis en netwerk inzetten voor MIC als partner van aandeelhouder Brooklyn Ventures.
-
M.I.C. integreert chatbot Abbi in mobiele journeys
Mobile Interaction Company (M.I.C.) gaat de chatbot voor feedback en activatie van abbi insights inzetten in aanvulling op haar mobiele journeys. De betrokken partijen willen met de samenwerking goede doelen en culturele instellingen helpen om de connectie met hun achterban persoonlijker en doeltreffender te maken.
-
Wervingsactie met QR-codes op grote schermen bij wedstrijd Ajax-Sparta levert 32.000 euro op
Tijdens de rust van de Eredivisiewedstrijd tussen Ajax en Sparta Rotterdam in de Amsterdam ArenA is ruim 32 duizend euro opgehaald ten behoeve van het Emma Kinderziekenhuis. De Ajax Foundation, initiatiefnemer van de inzamelingsactie, deed dat zondagmiddag onder het mom van ‘Charity Matchday’ op een nog niet eerder vertoonde wijze: met een grote QR-code op de schermen in het stadion. De storytellers voor sociale impact van de Mobile Interaction Company (M.I.C.) begeleidden de actie.