Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Berichten over Post
-
Neuromarketingonderzoek: post effectief als afsluiter van campagne
Post trekt de meeste aandacht in de fondsenwervingsmix, blijkt uit een neuromarketingonderzoek van PostNL in samenwerking met Mindwize, de Trombosestichting en KiKa. De onderzoekers concluderen dat het effect van post het grootst is wanneer goede doelen dit inzetten aan het einde van hun wervingscampagne.
-
Vakdag 2024 - Workshops: De aandacht trekken met post & Hoe overleef ik desinformatie en online haat?
Ook dit jaar hebben we op de Vakdag fondsenwerving weer een gevarieerd programma aan workshops en panels. Vandaag de volgende twee sessies: over de sterke plek van post in de mediamix van een non-profitorganisatie, en over wat je moet doen als je organisatie slachtoffer wordt van een desinformatie- of online haatcampagne.
-
Hoofdsponsor Vakdag Whooz schenkt gratis consumentenbestand aan alle goede doelen
Op de Vakdag fondsenwerving heeft Jan Louwris van hoofdsponsor Whooz bekend gemaakt dat ze haar ‘basisbestand residentiële adressen’ beschikbaar wil stellen aan alle goede doelen in Nederland. Whooz doet dat vanuit haar rol als segmentatiespecialist, waarbij het doel is om meer relevante post op de mat van de consument te laten vallen met zo min mogelijk retouren. Het bestand is via deze link gratis te verkrijgen.
-
NDP: Donateursvertrouwen zakt nu licht, maar gaat waarschijnlijk verder zakken
Het contrast tussen het donateurs- en consumentenvertrouwen blijft onverminderd groot, al zakken beide indexcijfers een stukje verder in het tweede kwartaal van 2022. Het donateursvertrouwen zakte van -9 in het eerste kwartaal naar -12 dit kwartaal, blijkt uit de enquête van WWAV, toezichthouder CBF en onderzoeksbureau Kien onder het Nederlands Donateurspanel (NDP) die iedere drie maanden wordt gehouden. Het consumentenvertrouwen zakte nog verder en is het laagst sinds de eerste meting in 1972: de index staat nu op -50.