De Nationale Postcode Loterij, de Vriendenloterij en de BankGiro Loterij, presenteerden begin dit jaar groeicijfers over 2011, net als vele voorgaande jaren. Weer nam de bijdrage aan de goede doelen toe. Hoe hou je dat succes vast?
Frank Leeman, een van de oprichters, wil niet doorgaan voor het marketingbrein achter het voortdurende succes van de Goede Doelen Loterijen, inmiddels in grootte het derde particuliere fonds ter wereld (illustratie blz. 29). De voeten blijven op de grond. Leeman: "Je ziet bij veel succes nog wel eens een soort zonnekoninggedrag ontstaan; men denkt de wijsheid in pacht te hebben. Je moet juist zorgen voor het tegenovergestelde en binnen je organisatie je eigen tegenstand organiseren. Zorgen dat je werkt met kritische mensen, die zeggen wat ze van de dingen vinden. Ook heel belangrijk: investeren in jonge mensen; blijf zorgen voor steeds weer nieuwe jonge talenten. Wij hebben onder onze groep dertigers, toch niet bepaald oud, alweer een jongere aanwas: de twintigers. Ze zijn ons ConceptLab. We leiden ze op om straks de organisatie verder te brengen."
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!