Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Kennis
-
Boek: Change for Good
Omar Mahmoud en Bernard Ross kwamen vorig jaar uit met het boek Change for Good: Using Behavioral Economics for a Better World. In het boek worden al die technieken uitgelegd die in de commerciële sector inmiddels gangbaar zijn en die ook steeds meer hun weg vinden in de fondsenwervingssector. Het is kennis die maatschappelijke organisaties kan helpen hun doelstellingen te verwezenlijken.
-
De Grote Giften Gids
Sinds pak weg een jaar of twintig staat het werven van grote gevers, ook major donors genoemd, op heel wat lijstjes van fondsenwervers. Een toenemend, maar nog relatief klein aantal doelen maakt er serieus werk van. Andere zijn er af en toe mee bezig, maar ontwikkelen nog geen serieus beleid. En bij vele staat het nog steeds op dat lijstje van ‘dingen waar ik nog eens naar moet kijken.’ Maar voor het werven van grote giften is hoe dan ook een groeiende belangstelling.
-
CFRE: internationale standaard voor fondsenwervers
Een wereldwijde kwaliteitsstandaard voor fondsenwervers, dat is kort gezegd waar CFRE, Certified Fund Raising Executive, zich voor inzet. De onafhankelijke non-profitorganisatie zorgt voor een geldig en betrouwbaar certificeringproces van professionals in de fondsenwerving. Waarom dat nodig is en wat je daar voor in huis moet hebben, leggen Becky Gilbert, raad van bestuur CFRE, en CEO en president CFRE Eva Aldrige graag uit.
-
Superrijk in de lage landen
Hij heeft er meer dan tien jaar aan gewerkt. Maar nu zijn boek ‘Superrijk in de lage landen’ is gepubliceerd, wordt duidelijk waarom. Het is een dissertatiewaardige, grondige studie van echte rijkdom door de eeuwen heen. De bijzondere opzet van het boek, maakt het extra interessant.
-
Trends in fondsenwerving 2016
Mindwize en let’sgroo onderzoeken elke drie jaar samen met Vakblad Fondsenwerving hoe de communicatie- en fondsenwervingskanalen zich volgens vakgenoten ontwikkelen. het onderzoek ‘trends in fondsenwerving op de particuliere markt’ geeft zo een beeld van de belangrijke veranderingen in het werven en het geven.
-
Terugblik Vakdag in woord en beeld
Feyenoord staat bovenaan in de Eredivisie, maar dat zal de bezoekers van De Kuip op donderdag 17 november weinig interesseren; ze komen voor de tiende jubileumeditie van de Nationale Vakdag Fondsenwerving.
-
Acht essentiële ingrediënten om een partnerorganisatie te laten beginnen met fondsen werven
Stel, je partnerorganisatie wil beginnen met fondsen werven in een land in ontwikkeling, dan zijn dit enkele essentiële ingrediënten.
-
Storytelling op Legacy Conferentie IoF
Medio oktober werd in Londen door het Institute of Fundraising (IoF) de jaarlijkse Lecacy Conference gehouden.
-
Kennis is Cruciaal
De wereld van de filantropie bestaat uit zeer diverse organisaties. Ze zijn uiteraard bijna altijd klein gestart met een of enkele enthousiastelingen, die voor hun zaak alles uit de kast haalden. Veel organisaties blijven klein. Soms omdat de doelstelling te weinig mensen aanspreekt. Maar ook omdat het niet lukt het in principe wel aanwezige maatschappelijk draagvlak te creëren. Een minderheid slaagt er wel in om te groeien. En met de groei komen dan ook de personeelsleden.
-
''Hier om te helpen'' 150 jaar Nederlandse Rode Kruis
Het Rode Kruis Nederland bestaat dit jaar honderdvijftig jaar en dat wordt herdacht met onder meer een jubileumboek. Onderzoeker Lau Schulpen schreef een kritsche analyse van deze historische terugblik.