DDMA Post Meetup
Datum
23 januari 2025, 15:00 - 17:00
Locatie
DDMA-kantoor, Wg-Plein 185, 1054 SC AMSTERDAM
Inhoud
Met de Post Meetup willen DDMA en de Commissie Post organisaties die post actief inzetten - of dat willen gaan doen - bij elkaar brengen voor actuele updates, kennisuitwisseling en netwerken. Zien we jou op 23 januari?
Deze vierde editie van de Post Meetup staat in het teken van creatie voor het kanaal Direct Mail. Hieronder vind je meer informatie over het programma.
- Welkom: Nicole de Boer, Voorzitter commissie Post
- Politiek: Frank de Vries, Sr. Legal Counsel bij DDMA, geeft een update over de laatste ontwikkelingen, waaronder:
- het door de ACM uitgevoerde onderzoek naar de behoeften op de postmarkt
- de lopende evaluatie van de Code Postfilter
- het Commissiedebat in de Tweede Kamer over Post
- update van het ministerie van IenW over de landelijke opt-in voor reclamefolders
- Creatie: “Doe mij maar een DM-metje” – Mike de Haas, Creative Partner bij de creatieve directie
- Creativiteit in Direct Marketing maakt het verschil. Een creatieve, originele boodschap prikkelt je doelgroep, verhoogt de betrokkenheid en zet aan tot (re)actie. Door opvallend design, pakkende teksten en slimme personalisatie kunnen conversies stijgen en krijgt je merk de gewenste aandacht. Maar wat zijn precies de (creatieve) mogelijkheden? En hoe brief je je bureau en stuur je creatie de juiste richting op? In deze presentatie krijgt de newbie én de veteraan, vanuit de denkwereld van creatie, handvatten om verder te denken dan ‘Doe mij maar een DM-metje’.
- Case: Hello DDMA! HelloFresh over succesvolle nieuwe DM Campagne – Summer Bolland, Offline Marketing Manager bij HelloFresh
- Voor HelloFresh is Direct Mail al een aantal jaar een belangrijk marketingkanaal. Om vernieuwend te blijven, test het bedrijf regelmatig met verschillende content, formats en doelgroepen. Tijdens de Post Meetup zal HelloFresh vertellen over een succesvolle DM-campagne gericht op een nieuwe doelgroep, waarbij alle belangrijke elementen – zoals content, design, segmentatie en timing – effectief werden gecombineerd.
Naast de bovenstaande agendapunten er ook volop ruimte om met elkaar in gesprek te gaan en vragen te stellen.
Over de DDMA Post Member Meetups
Als branchevereniging vertegenwoordigt én verbindt DDMA alle spelers in de postmarkt: verzenders, bureaus, goede doelen en commerciële opdrachtgevers uit verschillende sectoren. Ongeveer twee keer per jaar brengen we iedereen bij elkaar om van elkaar te leren en grote ontwikkelingen in de markt te bespreken.
Sprekers zijn Nicole de Boer, Frank de Vries, Mike de Haas en Summer Bolland.
Meld je aan voor dit evenement
Dit event is gratis bij te wonen door DDMA-leden. Niet-leden zijn ook welkom voor een bedrag van €100,-. Leden kunnen zich hieronder aanmelden via hun persoonlijke DDMA-login, maar dit is niet noodzakelijk.